Slow Season Start - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Slow Season Start - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Slow Season Start

Blijf op de hoogte en volg Tony

02 November 2012 | Verenigde Staten, Westlake Village

Jaja, jullie dachten van me af was, maar hier ben ik weer met een update. Het heeft inderdaad weer wat langer geduurd dan gepland, maar ik wil dit toch vol proberen te blijven houden. Hopelijk zijn er nog enkele lezers en anders is het puur voor de erfenis of het nageslacht.

Waar in Nederland 30 augustus altijd een grote dag is vanwege alle verjaardagen, was het hier een rustig dagje waar vrienden over kwamen voor een etentje en om me te helpen met de eerste Fantasty Football Draft. Dan kies je, je American Football spelers voor dat seizoen die elke week zoveel mogelijk punten voor je bij elkaar moeten zien te halen. Nou ja, ik ken er al best wel wat maar nog lang niet genoeg, dus de hulp was zeer welkom. Op vrijdag stond iets moois op het programma. Teun was namelijk in Portland en die zou vrijdagavond aankomen op LAX. Dus ik Teun opgepikt en meteen twee van mijn stamkroegen laten zien, The Crown en The LAB. De volgende dag fietskes gehuurd in Santa Monica en daar wat langs de kust gefietst. Vervolgens nog wat verder rondgekeken in Venice Beach en Santa Monica, daarna door naar Hollywood alwaar we de Rainbow Bar, The Whiskey a GoGo en The House of Blues onveilig probeerde te maken. De volgende ochtend nog een ontbijtje in Hollywood en vervolgens Teun weer afgezet op LAX voor zijn terugreis. Al met al, heel tof om hem over te hebben en de stad te laten zien op de juiste manier.

Maandag was nog een vrije dag hier, dus zondagavond nog ffkes met Danny op pad geweest en maandag een rondje gaan fietsen. En aangezien het toch een lang weekend was ook maandagavond nog maar met wat vrienden afgesproken om wat te gaan eten. Dinsdag een rustig dagje, woensdag start van het American Football seizoen, dat was wel weer leuk, eindelijk weer een sport op tv die leuk om te volgen is. Na de geweldige seizoensafsluiting in het ijshockey was er alleen nog maar basketball en honkbal op tv, nou niet echt mijn twee favorieten. En natuurlijk betekend American Football, Monday Night Football en Thursday Night Football, dus weer genoeg gezellige Happy Hours op komst. :) Donderdagavond was er geen TNF deze keer, aangezien de seizoensopener op woensdagavond was. De wedstrijd was naar woensdag verzet, omdat donderdagavond een presidentsdebat op het programma stond en ik denk dat ze bang waren dat anders niemand naar het debat zou kijken. ;) Geef een Amerikaan de keus, en bij het gemiddelde wint het Football met vlag en wimpel. Maar dat er donderdag geen TNF was, wilde voor ons niet zeggen dat er geen Happy Hour was. Sterker nog, na een geslaagd Happy Hour van de week ervoor gingen Danny en ik nu naar Westwood in LA. Een gedeelte van de stad dat ik nog niet gezien had, maar al snel kwam ik er achter dat, dit wel een heel gaaf gedeelte is. Het is de wijk waar de Universiteit UCLA zich bevind, een prachtige wijk, veel studenten en een goeie sfeer. Vrijdag de week maar rustig afgesloten.

Zaterdag wat uitgeslapen, boodschappen gedaan en ’s middags maar weer terug naar Westwood aangezien, dat toch wel goed bevallen was. Daar de UCLA wedstrijd gaan kijken. Zondag ook maar weer wat uitgeslapen en bij Tyler de American Football wedstrijd San Francisco 49ers – Green Bay Packers gaan kijken. Helaas wonnen deze keer zijn Niners, maar al met al een prima dagje. Maandag wat gewassen en thuis het MNF gekeken. Dinsdag spinnen en NHL13 was deze dag uitgekomen, dus ’s avonds de nieuwe game proberen. Woensdag bij Rob NHL13 gaan spelen. Donderdag TNF gekeken bij BJ’s en vrijdagavond de week weer rustig thuis afgesloten.

Ook dit weekend stond er vrijwel niks op het programma en dat al voor het tweede weekend op een rij, dus zaterdag maar weer eens een rondje gaan fietsen. Vervolgens werd ik gebeld door de dochter van Rob, die wilde toch wel heel graag naar Downtown LA en die had niemand om te rijden aangezien Rob ‘out of town’ was. Dus ik met haar naar Downtown. Voor het eerst in mijn leven een red carpet show bijgewoond. Daarna nog maar gegeten in Downtown, we waren er toch. De zondag mijn geplande lamdag ingehaald van zaterdag. Eigenlijk alleen maar heel de dag op de bank gelegen en American Football gekeken en m’n administratie wat bijgewerkt.

De nieuwe week begon op maandag 17 september met MNF. Dinsdag stond het standaard spinlesje op het programma en collega/vriend Stijn was over, dus waren we wat gaan eten bij Zin’s. Dat blijft een toplocatie en gelukkig denken alle collega’s en vrienden die ik daarmee naartoe heb genomen er net zo over. Woensdag was een dagje wassen en uitrusten. Donderdag weer ff spinnen en ’s avonds met Stijn nog ff een biertje gedaan bij The LAB. Vrijdag werd afgesloten met het standaard Happy Hour bij Azar’s en daarna thuis wat spullen klaargelegd voor het weekend.

Zaterdag 22 september vlogen Tyler, Danny en ik namelijk naar Seattle, om daar een weekend door te brengen, met als hoogtepunt op maandagavond de American Football wedstrijd tussen de Seattle Seahawks en de Green Bay Packers bij te wonen. Helaas kreeg ik een wat verontrustend smsje net voordat het vliegtuig opsteeg. Mijn Nederlandse buddy, Rinaldo had een crash gemaakt met het wielrennen en waarnaar later bleek zijn nek gebroken. Inmiddels is gaat het allemaal weer prima met hem en is hij op weg naar volledig herstel, maar dat was wel ff schrikken. De zaterdag stond dus in het teken van reizen, proberen up to date te blijven met betrekking tot de toestand van Rinaldo in het Los Roblos ziekenhuis in Thousand Oaks. Verder ’s avonds op stap in het centrum van Seattle om de succesvolle operatie van Rinaldo te vieren.
Zondag hebben we in de morgen het American Football gekeken en in de middag wat door de stad gelopen om rond te kijken en de sfeer te proeven. ’s Avonds zijn we in een bar gaan zitten voor een drankje onderweg naar Belltown, alleen dat beviel ons zo goed dat we daar redelijk ver na middernacht pas weer buiten rolde.
Maandag stond natuurlijk in het teken van de wedstrijd. Dus niet al te veel gedaan in de morgen en ’s middags optijd richting het stadion. Alle kroegen in de richting van het stadion zaten goed vol, dus zo hebben wij er ook een paar aangedaan alvorens we bij het stadion aankwamen. Het stadion in Seattle is prachtig en staat bekend als het luidruchtigste in Amerika. En dat was niet gelogen, ik ben toch al in redelijk veel stadions geweest, maar nog nooit heb ik het publiek gedurende de hele duur van de wedstrijd zo luid meegemaakt. Ik weet niet hoe ze het doen daar, maar het was een aanslag op de trommelvliezen, maar wel een enorme goeie aanslag! Prachtig om dat mee te maken en dan het eind van de wedstrijd was één van de meest verassende en met uitstek de meest veel besproken uit de historie van de NFL. Het is een beetje een lang verhaal om dat uit te leggen, maar al mijn collega’s en vrienden die wisten dat ik bij de wedstrijd was, zeiden de week erna, dat ik toch wel bij een enorm uniek moment in de historie van het American Football was geweest. In ieder geval voor dit seizoen. Helaas verloren de Packers op die laatste worp van de wedstrijd, maar dat mocht de pret niet drukken, dus wij naar de wedstrijd nog goed doorgezakt in de over vollen vroegen rond het stadion en daarna nog een afzakkertje gepakt in het centrum.
Dinsdag was het tijd om terug naar LA te vliegen en rond 6 uur ‘s avonds waren we terug in Westlake Village, alwaar ik gelijk doorreed naar Thousand Oaks om te kijken hoe het met mijn maat Rinaldo was. Ik moet zeggen dat ik best wel schrok toen ik hem zag, hij had een stevige klapper gemaakt in de rotsen tijdens een afdaling met wielrennen en het was pijnlijk om te zien hoe een klein momentje van onachtzaamheid zo’n grote impact kan hebben. Maar goed, zoals ik al zei gaat het inmiddels alweer redelijk goed tot zeer goed met hem, zeker gezien na wat er gebeurd is, mag hij in zijn handen knijpen dat hij er zo goed vanaf is gekomen.

De rest van de week stond voornamelijk in het teken van Rinaldo verzorgen. Hij verbleef bij een goede vriendin van ons, Allyson. Zei en haar familie hebben hem uistekend opgevangen. Woensdag hadden we een etentje met wat vrienden bij haar thuis om Rinaldo een beetje een hart onder de riem te steken en donderdag heb ik vanaf Allyson’s huis gewerkt om zo een beetje voor d’n Rini te kunnen zorgen. Vrijdagavond was mijn energie redelijk op en ben ik optijd naar bed gegaan. Dit ook met het oog op het aankomende weekend.

Net, of eigenlijk nog net niet, bijgekomen van een weekendje Seattle, stond namelijk een flitsend bezoek op het programma aan Sin City. Een collega van mij had me uitgenodigd om haar wedding te crashen. Nou goed, ik wist dat Danny er toch al zou zijn voor een vrijgezellenfeest, dus ik dacht waarom ook niet. Dus ik zaterdagochtend vroeg in de morgen naar Vegas gereden, poolparty met d’n Danny meegepakt en ’s avonds bleek er iemand te hebben afgemeld, dus ik kon het volledige programma meedraaien. :) Ceremonie, receptie, dinner, feestavond en afterparty. Allemaal prima verzorgt en heel gaaf om een keer een bruiloft in Vegas mee te maken! Zaterdagavond na 21 uur op te zijn geweest, toch maar eens gaan slapen, maar ik was na 3 a 4 uur slaap alweer wakker aangezien ik altijd graag vroeg vertrek uit Vegas op zondag morgen om niet in de file te staan. Dus deze jongen zat om 8 uur ’s ochtends alweer in zijn Mazdatje terug richting LA. Toen ik daar om half 1 aankwam had ik wel eerst ff een tukkie nodig alvorens ik weer een beetje mens was. ’s Avonds nog een etentje met twee collega’s uit Breda en toen ging het kaarsje vrij snel uit.

De nieuwe week begonnen met te werken vanaf Allyson’s huis om nog een beetje voor Rinaldo te zorgen, maar die was inmiddels al wel weer redelijk zelfvoorzienend. ’s Avonds daar ook blijven eten en vervolgens bij Matt nog ff verslag uit gebracht over het weekend Vegas. Dinsdag was een dagje bijkomen, woensdagavond met Marieke (collega Amgen Breda) wat gaan eten bij, je raad het al, Zin’s. Donderdag TNF en vrijdag was de koek weer op, dus lag ik op tijd op bed. Zaterdag niks op het programma, dus wat skypen, college football kijken en zowaar weer eens gekookt en de zondag zag er ongeveer hetzelfde uit. Ff een weekendje bijkomen na Seattle en Vegas.

Aangezien ik eigenlijk aan het weekend rust nog niet echt genoeg had heb ik het begin van de week erop ook vrij weinig gedaan. Donderdag kreeg ik het op mijn heupen na een weekend en drie avonden niksen en moest ik er dus weer ff uit. Gelukkig had ik mijn evenementje al uitgezocht. D’n Milow stond namelijk weer in een tentje in de stad te spelen. Deze keer niet bij Hotel Café, maar bij Witzend in Venice. Dat was weer een geslaagd optreden alwaar Jonathan mij zelfs nog herkende van mijn eerdere bezoeken aan zijn concerten in LA.
Vrijdagavond bij Lisette gaan eten om weer eens bij te praten en zaterdag had ik een BBQ / housewarming bij vrienden die verhuist waren. Zondag wat uitgeslapen en daarna had ik een deal geboekt bij het paardenrennen, dus Matt en ik weer naar ons ‘thuishonk’ Santa Anita Racetrack. Helaas deze keer weinig geluk met het wedden op de ponies, maar het was goed om het seizoen in Santa Anita weer te openen.

Maandag 15 oktober was weer een dagje van bijkomen en wassen. Dinsdag spinnen en ook nog wat bijkomen, woensdag kwam Rob ffkes langs bij mij thuis om een pintje te drinken. Donderdag hadden we weer TNF gepland en vrijdag waren Rinaldo en ik bij een andere Nederlandse collega uitgenodigd om te komen eten.
Zaterdag overdag had ik een verjaardagsfeestje van de oudste dochter van Matt. Kira werd 4 jaar en ik was natuurlijk weer veel te laat op dat feest omdat ik ongeveer 45 minuten in de Toys ’r us heb rondgedwaald om te zoeken naar het juiste cadeau. Ik ben daar gewoon niet goed in, volgens mij hebben mijn ouders en zus ook al jaren geen cadeau meer gehad, ik ben daar gewoon niet goed in. Maar goed, uiteindelijk toch was gevonden en tegen het eind van het feest daar binnengevallen, dus ik kon gelijk beginnen met helpen opruimen. Wat ik op zich prima vind, ik weet toch niet wat ik op zo’n kinderverjaardag moet zeggen. :)
’s Avonds had ik kaarten voor The Script, die optraden in de Greek Theather, ik had Rob meegevraagd om mee te gaan en dit was een zeer geslaagde avond met een prima optreden op een uitstekende locatie.
Zondag 22 oktober nog ffkes langs Rinaldo om te kijken hoe het ging en ’s avonds zelf een prima pastaatje in elkaar gedraaid.

Maandag 23 oktober, kwam Matt ’s avonds over om nog wat werk te bespreken, dinsdagavond na het werk gaan spinnen, woensdag met Lauren wat gaan drinken uit het werk bij BJ’s. Donderdag een avondje bijkomen en thuis TNF kijken. Vrijdagavond had ik weer een kinderverjaardag. Deze keer werd de dochter van Allyson 6 jaar, dus ik daar ook weer wat meegeholpen en daarna d’n Roger Bott gaan feliciteren met zijn verjaardag. Dat was een prima feestje, dus ik was ook iets later thuis dan ik vooraf verwacht had. De volgende morgen, dus maar eens vakkundig tot half 12 in mijn nest blijven liggen. Daarna ffkes op kraamvisite bij vrienden van me en ’s avonds met Rinaldo en Allyson haar familie gegeten en een film gekeken. Zondag was het wassen en Football kijken om ’s avonds de week af te sluiten in de hottub bij Rob.

Maandag 29 oktober uit het werk een biertje gedronken met de ploeg en vervolgens thuis MNF gekeken. Dinsdag uit het werk mezelf ff een Halloween cadeau gedaan. De nieuwe iPhone 5 is binnen, dus eindelijk weer een telefoon die geen wazige foto’s maakt omdat ik diezelfde telefoon in de oceaan heb laten flikkeren. :) Dus pas maar op binnenkort veel meer spam op FaceBook met een hoop foto’s! Woensdag 31 oktober was het Halloween en dus moest ik zorgen dat ik niet thuis was, want kinderen komen dan langs de deur voor snoep geloof ik. En ik heb natuurlijk helemaal niks te eten in huis. Maar goed, dat schuilen in de kroeg gaat me goed af, dus ik was met Rob en Lauren gezellig wat gaan eten en drinken uit het werk en tegen de tijd dat ik thuis kwam lagen alle kinderen al op bed.

Vandaag is het donderdag 1 november en tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik nog geen ijshockey wedstrijd gezien heb. Net nu ik een seizoenskaart heb gekocht, zitten ze hier in een lock out en zie je dus tegenwoordig meer NHL in Tilburg als in Los Angeles. Nou ja, het is wat het is, maar vandaar dat het maar een beetje een langzame seizoensstart is. Ook stonden na de weekenden Seattle en Vegas geen weekenden weg meer op het programma, dus ook wat dat betreft een rustige seizoensstart, maar zoals sommige van jullie al vernomen hebben via FaceBook gaat daar nu verandering in komen. Het was zeg maar een beetje stilte voor de storm de afgelopen 3 weken, want morgen vertrek ik naar Portland om daar met Teun een weekend gas te geven. Het weekend erna heb ik een hotel geboekt in Las Vegas, aflevering 10 staat dus op de rol! :) Het weekend daarna (lees woensdag, haha) moet ik voor het werk naar San Francisco en tja, dan heb ik dat hotel maar voor dat weekend aangehouden, om pas op zondag terug te rijden naar LA. Het weekend na SF, is het hier Thanksgiving en voor dat weekend smeed ik ‘as we speak’ nog wat plannen, daarna nog twee weekendjes hier, waarvan het waarschijnlijk in ieder geval 1 ski weekend wordt om vervolgens op 12 december weer af te reizen naar Nederland.

Slow Season Start followed up by a rollercoaster November and December!!! Ik ben er klaar voor en zal jullie ter zijner tijd weer een update geven. Tot die tijd, FaceBook is je beste vriend! :)

  • 09 December 2012 - 21:44

    Rocco:

    Zo dat was een wedstrijd. Maar ik ben bij Tony. Wat een rotleven! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 67042

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: