LA Tour Guide - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu LA Tour Guide - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

LA Tour Guide

Blijf op de hoogte en volg Tony

18 Maart 2013 | Verenigde Staten, Westlake Village

Nadat Jettie het eerste weekend van februari over was en de volgende gast niet veel later alweer in LA opdook, heb ik de eerste week van februari niet al te veel bijzondere dingen gedaan. Maandag 4 februari mijn weblog bijgewerkt. Dinsdag weer even gaan spinnen en de rest van de avond voornamelijk mijn huis aan kant gemaakt en de was gedaan. Woensdag Rinaldo uitgenodigd om weer eens te komen eten en bij te praten. Donderdag een happy hour en vrijdag een tegenwoordig standaard vrijdagavondje, waarbij deze jongen weer het vroegste op bed lag van de hele week. Redelijk saai, maar voordeel is wel dat je ’s ochtends fit bent om te gaan fietsen. Dus een heerlijk rondje in de zon gemaakt 45 kilometers a 32.04 km/h. Het ging erg lekker en beter dan ik verwacht had. De rest van de dag eigenlijk vooral op de bank liggen lammen, tot ik ’s avonds op de jaarlijkse Kelly Party werd verwacht. Normaal rond St. Patrick’s Day, maar dit jaar vervroegd tot 9 februari aangezien de vrouw des huize begin maart uitgerekend is van haar eerste kind. Dit feestje was weer zeer geslaagd. Zondagochtend ff skypen met het thuisfront en daarna stond een lunch op het programma met Simon en zijn vrouw, Pat. Simon is een ex-collega uit de UK waar ik in het verleden veel mee heb samengewerkt en die nu op wereldreis was en deze afsloot in Californië. Ook met zijn vrouw heb ik nog eventjes samengewerkt, maar die had ik nog nooit ontmoet, dus dat was zeker wel leuk om die ook te ontmoeten en om weer eens bij te praten met Simon. De verhalen van de wereldreis voerde natuurlijk de boventoon en ik heb zoveel mogelijk informatie proberen op te slaan, mocht ik ooit zelf nog eens die stap willen maken. :) Na de lunch nog een keer gaan fietsen, aangezien het zaterdag toch lekker ging, alleen daarna ging het lichtje wel redelijk uit. In de avond dus voornamelijk op de bank gelegen en wat tv gekeken.

Maandag 11 februari stond in het teken van de laatste voorbereidingen voor de volgende gast in SoCal. Het appartement aan kant maken en boodschappen doen, zodat er ook wat te eten in huis was, waren zodoende de voornaamste bezigheden van de avond. Dinsdag 12 februari Kirsten opgepikt van LAX en daarna meteen naar het stand gegaan om de Pacific Ocean te laten zien. Woensdag naar het Hollywood sign gewandeld en naar mijn favoriete plek in de stad geweest. Het Griffith Observatory Center. ’s Avonds happy hour bij mijn lokale stamkroeg, The Crown and Anchor. Donderdag naar Santa Monica, fietsen gehuurd en wat langs de kust en de Venice Beach boardwalk gefietst. Daarna nog een beetje shoppen op 3rd street promonade in Santa Monica en in de avond een heerlijk etentje bij Galletto’s. Vrijdag op naar Rodeo Drive en Beverly Hills, alwaar ik in twee instanties toch echt de juiste maat riem gekocht wist te krijgen. Aangezien ik tijdens de eerste poging eigenlijk te lui was om hem fatsoenlijk te passen, kwam ik er in de parkeergarage pas achter dat de riem die ik gekocht had toch wel een heel stuk te groot was. En de verkoper zei nog zo, normaal heb je een US riemmaat die één maat groter is dan je broekmaat. Tja, daar had hij dus ook gelijk in, ook al dacht ik in eerste instantie dat ie uit zijn nek lulde. Haha. :) ’s Avonds naar DownTown LA voor een biertje en goeie burger @ The Yard House. En daarna was het natuurlijk weer tijd voor hockey. De LA Kings speelde tegen de Columbus Blue Jackets en wisten gelukkig de punten in LA te houden. Zaterdag stond voor mij toch wel het hoogtepunt van de week op het programma. Die dag gingen we namelijk naar de Santa Ynez Valley. Misschien wel het mooiste plekje ‘net’ buiten de stadgrenzen van Los Angeles. Weer heerlijk wat wijntjes geproeft bij de Fes Parker en de Zaca Mesa wijnboeren. Vervolgens terug in zuidelijke richting en ook nog even gestopt in Santa Barbara om daar wat rond te wandelen en wat te eten bij de Santa Barbara Brewing Company. Dat was een mooie en waardige afsluiter voor de trip van Kirsten. De volgende ochtend heb ik haar namelijk weer afgezet op LAX.

’s Middags kwam Rinaldo langs om ons fietsseizoen voort te zetten. Dat ging weer prima en ’s avonds hebben we bij Allyson gegeten alvorens we ’s avonds naar het Nokia Theather gingen in DownTown LA voor het optreden van Ed Sheeran. D’n Eddie sloot zijn tour af in LA op zijn verjaardag en had blijkbaar gevraagd aan zijn publiek om verkleed te komen, want de halve zaal was verkleed en zo was d’n Eddie zelf dat ook. Maar goed, lekker belangrijk, hij speelde fantastisch! Het hoogtepunt was toch wel dat hij tijdens één van zijn rustigere nummers, de zaal van ongeveer vijf duizend man zo stil kreeg dat hij zijn microfoon weghaalde voor zijn mond en het lied akoestisch voortzette. Dat in zo’n grote zaal, maakte toch wel grote indruk op me. Klasse artiest en indrukwekkend goede muzikant, voor zo’n jonge gast. Zeker wel een waardige afsluiter voor het weekend.

Maandag een dagje bijkomen. Dinsdag lunch met Danny om bij te praten over onze weekenden. Hij had namelijk dat weekend zijn vriendin ten huwelijk gevraagd. Ik wist al langer dat ze wilde gaan trouwen en het nobele van het hele verhaal is dat hij graag wil dat ik daarbij ben, dus gaat de bruiloft hoogstwaarschijnlijk op 30 juni plaatsvinden. Erg tof allemaal, dus genoeg om over bij te praten. ’s Avonds weer op de spinfiets en daarna een filmpje gekeken. Woensdag uit het werk ff een biertje gedronken en daarna kwam Rinaldo langs om hockey te kijken en een hapje te eten. Donderdag was het de was doen aangezien ik vrijdagmiddag alweer naar Mammoth zou vertrekken. Natuurlijk was pakken er donderdagavond nog niet bij, want ik ben en blijf toch van het op de dag zelf pakken. Dus vrijdagochtend pakken en naar het werk, om daar vervolgens rond de lunch het pand weer te verlaten om richting het noorden te rijden. Rachel (Danny’s zus) opgepikt en eenmaal in Mammoth aangekomen voegde we ons bij Matt Jones, Dave Zimmer en hun families. Zaterdag de berg op. Helaas waren de weersomstandigheden niet ideaal, maar toch lekker om weer op de berg te zijn. Zondag waren de omstandigheden gelukkig beter en hebben we nog een heerlijke ochtend kunnen skiën. ’s Middags weer terug en eenmaal thuis aangekomen diende ik me nog even te melden bij de familie Murphy om hen de Mammoth update te geven en omdat het Oscar Night was en dat moest ik blijkbaar ook meemaken. Gelukkig kon ik daar eten, een biertje drinken en in de hottub zitten, want das was precies wat ik nodig had. :)

Maandag 25 februari kwam Rinaldo weer langs om hockey te kijken en wat te eten. Aangezien deze Zeeuw het hockey kanaal alleen niet HD kan ontvangen, kook ik tegenwoordig meer dan me lief is. Maar goed, ooit laat ik hem dat wel terug betalen. Dinsdag weer spinnen en de was doen. Woensdag op tijd weg op het werk, want na toch al een aantal wedstrijden gespeeld te hebben, was het de eerste wedstrijd dat Rob en ik samen konden gaan kijken op onze seizoenskaarten. En veel mooier kon het niet, want we speelde tegen de ons beide gehate Detroit Red Wings. Gelukkig wonnen onze jongens en zodoende hadden Rob en ik een prima avond! Donderdag zijn Rinaldo en ik wat gaan eten met wat collega’s uit Breda die over waren voor het werk.

Vrijdag 1 maart, kwamen de volgende gasten aan in SoCal. Rob en Jitske kwamen aan op LAX om 10 dagen bij mij te verblijven. Ook hen meteen mee naar het strand genomen om ze zo veel mogelijk zonlicht te laten aanschouwen en de jetlag te helpen voorkomen. Tja, dat werkte bij Jitske best goed, bij Rob wat minder. Die ging rond 8 uur naar bed, waarna Jitske zich afvroeg of we nog een biertje gingen drinken. Dus wij naar The LAB en geheel toevallig liepen we daar een hoop van mij vrienden tegen het lijf, dus dat was heel tof en toen ik dacht dat Jitske er wel klaar mee zou zijn, zei ze dat we er nog wel eentje konden doen. Dat was erg grappig en een mooie avond. Zaterdag naar Santa Monica om fietsen te huren en langs de kust te fietsen. Ook nog over de boardwalk in Venice gelopen natuurlijk en terug over Main Street en daar wat geluncht. Op de terugweg, op Ventura Boulevard bij één van mijn favoriete tentjes wat gegeten (Laurel Tavern). Zondag, op naar Hollywood. Naar het Hollywood sign gelopen en daarna over de Walk Of Fame gelopen. Daarna naar Griffith Observatory om de tour van de dag af te sluiten. In de avond moesten we nog even naar Rob, want zijn dochter Bridget was jarig en zodoende dat we daar nog even wat zijn gaan eten en drinken om vervolgens op een schappelijke tijd daar weer weg te gaan zodat we redelijk optijd op bed lagen.

Maandag gingen Rob en Jitske naar Vegas, en ik ging lichtelijk jaloers naar het werk. ’s Avonds heb ik hockey gekeken op tv denkende aan het feit dat ik ook in Vegas had kunnen zitten, maar helaas zijn het aantal vrije dagen in de US niet zo rijkelijk bedeelt. Dinsdag kwamen Rob en Jitske alweer terug uit Vegas en stond het volgende hoogtepunt op het programma. De kleine baas en zijn familie, Rinaldo en ik waren weer redelijk op tijd vertrokken op het werk, aangezien de St. Louis Blues tegen de LA Kings speelde in The Entertainment Capital of the World. Het Staples Center. Rob en Jitske hadden geluk want ze kregen de volledige DownTown LA ervaring met een wedstrijd, The Yard House, een overwinning, menige vechtpartijen en ook nog eens de beste wedstrijd die ik dit seizoen gezien had! Woensdag was een rustig avondje, wat Thai Food en een filmpje. Donderdag was het plan om naar Stevie Ann @ Hotel Café te gaan, maar helaas was die website niet up to date en bleek dat ze daar vorige maand gespeeld had in plaats van deze donderdagavond. Een beetje jammer, maar gelukkig kwam ik na lang wikken en wegen met een perfect back up plan op de proppen. Eten @ The Old Place Cornel. Dat blijft een indrukwekkend en apart plekje in de bergen van Malibu. Prima gegeten zodoende goed gecompenseerd voor het missen van een optreden in Hollywood. Vrijdagavond hebben we het makkelijk gehouden door pizza te bestellen en daarna moesten we nog even naar een verjaardag van één van mijn vrienden. Gelukkig was dat @ The Crown, mijn lokale kroeg. Dus mijn gasten, Rob en Jitske, mee op sleeptouw en het was weer een prima avond. Zaterdag stond mijn toplocatie buiten LA weer op het programma. The Santa Ynez Valley verveelt namelijk nooit! En is een locatie die ik zeker missen ga als ik weer in Europa woon, maar goed, you can’t have it all. Heerlijke wijntjes gedronken, Santa Barbara nog ff aangedaan op de terugweg en daarna rustig op huis aan.

Zondag nog naar Beverly Hills, The Grove en The Farmers Market en toen zat de LA tour erop. De middag afgesloten met een drankje aan het Westlake, het enige missende puzzelstukje in de puzzel van Rob en Jitske. Daarna ’s avonds gekookt bij mij thuis en gezellig met zijn drieën een prachtige 10 dagen afgesloten. Hartelijk dank voor het boek nog!!! Geweldig cadeau! Right up my alley!

Maandag 11 maart Rob en Jitske afgezet op LAX voor hun reis naar NYC. Wederom lichtelijk jaloers, maar goed, daar ga ik deze zomer nog eens een kijkje wagen… ’s Avonds na het werk eerst maar eens een biertje drinken met mijn collega’s / vrienden om weer bij te praten. Dinsdag moest ik gaan eten met een manager uit Breda die over was. Woensdag heb ik voor het eerst in een jaar of langer weer gevoetbald. Tja, ik ben er weer ingetrapt, ik ben lid van een team en nu is het elke week op woensdag bal. Maar goed, ook wel weer lekker om op het veld te staan en te ballen. Donderdag Matt over om Rounders te kijken, maar ja, daar kwam het totaal niet van. Het bleef een avond van keihard goeie wijn drinken en slap ouwehoeren. Ook prima!

Vrijdag niet op mijn scherpst, dus maar gaan lunchen met Danny na de lunch ging het ineens een stuk beter. Na het werk nog even een biertje gedronken en niet veel later kreeg ik een uitnodiging om bij één van de medeoprichters van Amgen de rest van de avond door te brengen. Dennis en Linda waren weer zeer gastvrij en daar heb ik heerlijk gegeten en samen met Linda het gezelschap weer wat pool lesjes gegeven. Zaterdag 16 maart was het Skypen met het thuisfront en daarna ben ik naar de outlets in Camarillo gegaan om een nieuwe spijkerbroek te kopen. ’s Avonds was het de LA Kings tegen de San Jose Sharks en Rob en zijn familie gingen mee en ook Rinaldo ging mee. Dat was weer een mooie zaterdagavond, want we waren er optijd en zodoende konden we op het gemakje wat eten en drinken en wat rondhangen rond LA Live en daarna de LA Kings met 5-2 zien winnen van de Sharks. Prima overwinning en na de nederlaag in San Jose, hadden we dit ook wel ff nodig. Zondagochtend wat uitgeslapen en daarna met Rinaldo gaan fietsen. Het was heerlijk weer en aangezien het St. Patricks Day was, heb ik voor het eerst in mijn leven maar eens mijn “De Dorstige Renner” tenue aangetrokken. Het tenue zat me lekker het zo ging het fietsen eigenlijk ook best goed. Wie weet kan ik ooit met de jongens mee… Dat is in ieder geval het doel, dus tot die tijd zal ik hier een beetje blijven trainen. Na het fietsen en douchen heb ik eerst een tukkie gedaan om daarna even bij The LAB te gaan kijken, daar was het St. Patty’s Day feestje in volle gang, maar ik heb alleen maar ff wat gegeten en gedronken en laat het Ierse feestje liever aan hun over. Ik vier dat liever met Ieren zelf of niet. :P

Hiermee sluit ik het eerste kwartaal van 2013 af. Een kwartaal waarin ik veel mensen een mooie tijd heb mogen bezorgen in SoCal en dat doet mij deugd. Dank aan alle gasten, het was me een waar genoegen en zolang ik hier nog zit zal ik alle gasten het mooiste van SoCal laten zien. :)

Have a good one!

  • 18 Maart 2013 - 12:58

    Rocco:

    Wederom een mooi verhaal.
    En de foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 2263
Totaal aantal bezoekers 67046

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: