Carnaval; het niets zonder ... - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Carnaval; het niets zonder ... - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Carnaval; het niets zonder ...

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

14 Maart 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Allereest is carnaval niets zonder een goed einde. Vandaar dat ik even stil wil staan bij het slechte nieuws wat ik via twitter, familie en vrienden heb vernomen. Dre en Brigitte langs deze weg heel veel sterkte gewenst met het verwerken van deze verschrikking.

MA 21 FEB: Na lange tijd weer eens een etentje met Isela. Gezelig bijgepraat in een Australisch restaurant type Walk About.

DI 22 FEB: Mijn debuut in het geel/zwart voor het team Yellow Fever. De eerst competitiewedstrijd in de Amgen League tegen Blue Steel. Helaas met 4-3 verloren. Tevens had de confrontatie met Blue Steel ook een Blue Noise tot gevolg aangezien ik na minder dan 5 minuten een bal weg wilde koppen, maar mijn medespeler wilde deze wegtrappen en ik zal het zelf maar zeggen, zo’n neus is natuurlijk ook moeilijk te missen.

WO 23 FEB: Happy Hour @ Brendan’s in Camarillo. Na het succes van een week of drie / vier geleden weer een borrel georganiseerd. Aangezien ze me hier The Instigator noemen, had ik een mooie groep van een man of 13 geregeld om een borreltje te doen. Erg gelachen en weer iets te laat naar huis.

DO 24 FEB: Na het werk ff spinnen en eten met Lauren. Daarna op mijn gemakje thuis naar de LA Kings gekeken.

VR 25 FEB: Samen met Rob en zijn ouders bij BJ’s een Happy Hourtje meepakken. Daarna vertelde hij dat we naar het huis van Dennis Fenton gingen. Ik heb hem net even gegoogled. Hij komt meteen bovenaan als eerste hit en ook wat afbeeldingen. Inderdaad, een big shot! Man die één van de grote leiders van Amgen was en een goede vriend van Rob. Het voelde alsof ik op bezoek was bij het koninklijk huis. Royalty. Erg gezellig en de jongens nog wat leren poolen. :)

ZA 26 FEB: Samen met Deanna & Kristin (twee collega’s) naar het ijshockey. Ik voelde me natuurlijk zwaar de koning om met twee mooie vrouwen een dagje door te brengen. Na het hockey nog de rest van de middag en avond in een restaurant doorgebracht. Waar de ober vroeg of de dames zussen waren en ik vriendelijk naar hem lachte toen ie naar mij keek toen ze beide nee zeiden. :P Al met al een fantastische dag!

ZO 27 FEB: ’s Ochtends een rondje gefietst. Door het wat slechtere weer had ik in de ochtend een geweldig uitzicht vanaf een klein bergje hier op de grotere bergen waarvan de toppen in sneeuw bedekt waren! Daarna een lunch met Danny en ’s avonds was m’n Belgische vriend Joris de Ceuster weer aangekomen in Westlake Village, dus met Rini en hem naar de Tuscany om maar weer eens een overheerlijke pasta en voor Joris nog een ‘hot fudge’ naar binnen te beuken.

MA 28 FEB: Weer een overvloed aan Nederlanders en een enkele Belg in town, dus met 6 Nederlandstalige gaan eten bij Zin’s.

DI 01 MAR: Het gebruikelijke dinsdag ritueel. Spinnen, Thai Food & Spaanse les.

WO 02 MAR: Ook een collega / eventueel toekomstig werkgever uit de UK over, dus met hem en twee andere collega’s gaan eten.

DO 03 MAR: Met zoveel Nederlandstalige over te hebben bij Amgen Thousand Oaks hadden we een voetbalwedstrijdje opgezet tussen US en International. Lekker potje ballen met een iets hoger tempo dan normaal. Daarna gezamenlijk nog ff naar de kroeg voor een hapje en een drankje.

VR 04 MAR: Samen met Bram (collega uit NL) naar de LA Lakers. Je weet wel, die sport van die lange donkere mannen, die een bal in een netje proberen te gooien. Niet mijn sport, wel leuk om een keer geweest te zijn. Voornamelijk het eten en bier vooraf in m’n favoriete tent in DownTown LA (waar ook Rob en zijn dochter aansloten) en het aanschouwen van de Laker girls deed me goed. :)

ZA 05 MAR: Jaja, alweer zaterdag en alweer een middagwedstrijd op het programma in het Staples Center onze lokale trots de LA Kings. Vancouver was deze keer helaas een maatje te groot maar het plezier daarna in DownTown en voornamelijk Santa Monica maakten het meer dan goed!

ZO 06 MAR: Op naar San Diego. Rinaldo was voor het eerst een weekend vrij dit jaar, dus daar moesten we gebruik van maken. 3 uur heen, 4 uur rondwandelen en weer 3 uur terug. Je zou zeggen, die gasten zijn gek, maar het was de moeite waard en als ‘Amerikaans’ denkende zijn deze afstanden niet echt een probleem meer. Mooi stadje met een erg relaxe uistraling.

MA 07 MAR: Rustig dagje, potje ballen tussen de middag en ’s avonds een potje hockey op tv gekeken tussen het wassen door.

DI 08 MAR: Tweede competitie wedstrijd, helaas ook kansloos verloren, maar wel weer lekker bezig geweest. Spinnen zodoende maar een keer overgeslagen, wel naar Spaans en daarna een biertje gedaan bij The Crown. Het was blijkbaar FatTuesday. De Amerikaanse variant van Mardi Gras. En Mardi Gras is weer de New Orleans variant van het Nederlandse Carnaval. Nou ja, dat stelt hier dus niks voor, de kroeg was halfvol / halfleeg zoals altijd, toch hadden Danny, Deanna en ik het goed na ons zin. Zodoende dat de eerste keer dat iemand op zijn klok keek het al half 1 was. :)

WO 09 MAR: De woensdagavond zomeravond voetbal is ook weer begonnen, dus voor de derde dag op rij maar weer de plastic noppen ondergebonden en de kunstwei in. Daarna nog een goeie hap gedaan bij Zin’s en optijd het mandje in (ff bijkomen van gister).

DO 10 MAR: Collega en tevens goede vriendin Lauren had nogal wat problemen met haar vent, dus als goede vriend beaamt ff tijd gemaakt om lekker door te zakken en onder het genot van een goed glas bier bij BJ’s de hele situatie maar eens even door te nemen. De uitkomst van de avond was niet echt duidelijk de sms die ze me 2 dagen later stuurde wel: “Its’over for good now… What an asshole!”

VR 11 MAR: Na een avondje doorzakken, het weekend maar rustig begonnen. Etentje met Allyson & Rinaldo bij een Italiaantje.

ZA 12 MAR: De jaarlijkse party in huize Tyler en Aubrey Kelly ter gelegenheid van Saint Patrick’s Day en de Ierse familie naam. Danny, Deanna & Kristin verzameld bij mij thuis en aan de champagne voor we naar de party gingen. Daar nog flink door getankt wat volgde in een prachtige avond waarbij Aubrey niet wilde wachten tot de taxi ons kwam ophalen en ons naar huis bracht, aangezien Danny al op de badkamer had staan spauwen! :) De hele bende bleef bij mij slapen, Danny lag meteen K.O. bij thuiskomst en Kristin idem dito. Dus Deanna en ik nog maar een schrobellerke gepakt om de fantastische avond nog eens door te nemen.

ZO 13 MAR: Allemaal optijd wakker en zoals afgesproken gingen we ontbijten. Tegen de kater was een Bloody Mary goed zeiden ze, dus 4 Bloody Maries, nou dat is dus niet te zuipen. Dus ik dacht achterover geslagen en gevraagd of ze geen betere ontbijtborrel wisten. Jawel hoor, Mimosa. Een mix van champagne en verse jus. Dus Danny, Deanna en ik aan die meuk en 291 dollar later rolde we lachend naar buiten! :) Nadat Kristin ons bij mij thuis terug had afgezet ging die er vandoor en wij gingen weer plat aangezien we weer net zo lam waren als de dag ervoor. :) Na het tweede ontbijt (gewoon bij mij thuis deze keer) en zonder alcohol, maar met koffie, thee en melk, gingen de gasten om half 7 ’s avonds weg. Dat was dus een 23,5 uur durend feest waarbij we ons helemaal krom hebben gelachen. Dat was er eentje om niet snel te vergeten! :D

MA 14 MAR: Wintersport jas, handschoenen en sokken gekocht, want donderdag gaat het gebeuren. Tony gaat voor het eerst op wintersport, dus ik zit nu in de lichte inpak stress aangezien ik geen flauw idee heb wat ik op zo’n tripje extra mee moet nemen, dan een normale wintervakantie naar Berlijn. Maar goed, daar kom ik nog wel uit. Eerst ook nog twee dagen naar Hollywood voor ik naar Vial (Colorado) ga. Ik weet ook niet hoe ik me daar heb in laten luizen, maar m’n vrienden hier hebben een prima invloed op me zeg maar. Op één of andere manier trekt dat soort mensen toch naar elkaar toe zeg maar. Hahahaha. :)

Carnaval:
Tja en dan is intussen de carnaval gepasseerd. Ik heb leuke foto’s, late tweets en facebook berichten gelezen, waarbij ik even dacht dat het tijdsverschil tussen LA en Gils helemaal niet zo groot was. Maar over het algemeen blijkt wel dat carnaval en het leven hier in SoCal niet met elkaar samen gaan.

Australisch eten, dat doe je niet met carnaval. Al dat voetballen wat ik hier doe en carnaval dat gaat ook niet samen Ik zag een mooie foto in de Wereldkrant van een leeg uitvak waar alleen een spandoek hing dat de betreffende supportersgaren er niet was vanwege de carnaval. Ik laat de club in het midden, de kenners / liefhebbers van deze club zullen het wel weten. Happy Hours en Carnaval, ook dat gaat natuurlijk niet samen. Met carnaval is het één groot Happy Hour alleen van korting op je bier is natuurlijk geheel terecht geen sprake. Een wedstrijdje Champions League van Ajax is ook niet goedkoper dan de competitiewedstrijd tegen Willem II. :) Carnaval en Royalty, dat gaat al helemaal niet samen. Ooit de koningin in de polonaise gezien? Hockey en carnaval dat gaat ook niet samen. Ik zat eens naar het schema van de Tilburg Trappers te kijken en ik zag wel dat mijn vrienden hockey liefhebbers en harde werkers weer menig wedstrijdje hebben moeten missen tijdens de carnaval. Carnaval en wielrennen. Ook dat gaat natuurlijk niet samen. Zodra je op de fiets zou stappen in Nederland met carnaval dan flikker je er aan de andere kant vanaf of je rijdt met je zatte hakken de sloot in. Hier ging het prima in het zonnetje, compleet nuchter en met uizicht op de bergen. Spaans leren en carnaval, ook dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Met carnaval wordt normaal gesproken alleen maar de taal van leut, bier, plezier en eventueel ‘liefde’ gesproken. Dat alles was hier dus niet het geval en uno, dos, tres gingen gewoon door als anders. Je toekomstig werkgever en carnaval, dat lijkt me ook geen handige combinatie. Hetzelfde geld voor lange autoritten en carnaval. Carnaval het is niets zonder de sauwel vooraf wat voor mij altijd maakte dat ik er naartoe leefde. Vandaar, dat ik het gelukkig niet al te erg gemist heb, maar er natuurlijk wel ff bij stil wil staan om ik het erg tof vond om jullie belevingen gedeeltelijk te kunnen volgen via de moderne media. Over een jaar of twee sluit ik weer graag bij de sauwel aan om te kijken of ik het carnavallen nog niet verleerd ben tegen die tijd!

Alaaf, of zoals ze hier zeggen; Have a great one! :)

  • 16 Maart 2011 - 14:57

    Juud:

    Heey Tony,

    Wij hebben inderdaad carnaval ook weer overleefd, ook zonder jou achter de bar. Weer een leuk verslag om te lezen. Fijn dat er eindelijk foto's verschijnen van jou en Amerikaanse dames... Werd tijd!
    Veel plezier met de wintersport.
    Wat heb je gemist: Bier, zatte Maria ( 6 avonden zat), optocht in de zon, en twee lekkere wijven die 3e zijn geworden!!!
    Have fun,
    Kus Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 67128

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: