History Will Be Made... - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu History Will Be Made... - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

History Will Be Made...

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

12 Juni 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

12 Juni 2011; Pinkster zondag in Nederland, Mollebos zondag in Gilze, NBA Final Game 6 zondag in de US en voor mij een erg relax dagje na een extreem volgepakte maand.

Jaja, het is alweer meer dan een maand geleden dat ik jullie een update heb gegeven over mijn avonturen in de US. Het zal dus wel weer een iets te lang verhaal worden, waarvoor alvast mijn excuses. Lees het maar als je een keer tijd hebt. ;) Here we go!

DI 10 MAY: Uit het werk, met collega Matt, biertje gedronken bij Tyler & Aubrey. Daarna met Rinaldo en Allyson gaan eten bij Zin’s.

WO 11 MAY: Drukke dag op het werk, dus lam avondje uitzending gemist en Goodfellas kijken.

DO 12 MAY: Collega, Nicky G. uit G. was nog in het land, dus nog maar weer eens goed gaan eten. Deze keer bij Galletto’s. Daarna ook nog ff mijn stamkroeg (The Crown) aan hem laten zien.

VR 13 MAY: Happy Hour gepland bij The Crown. Alleen Rob (de kleine baas) kon niet mee, dus ik moest eerst maar met hem mee naar Azar’s. Dus eerst daar aan het bier, om vervolgens mijn wagen in te ruilen voor mijn beachcruiser en naar The Crown te cruisen. :)

ZA 14 MAY: ’s Middags met Lauren naar de IKEA in Burbank om wat spullekes te kopen. Daarna ’s avonds de drie op een rij volbracht door weer naar The Crown te gaan om de NHL Play Offs te kijken.

ZO 15 MAY: Mijn appartement volledig aan kant gemaakt ter voorbereiding op het bezoek van pa en zus. Daarna met Nick gaan eten bij Sunset in Malibu en nog een bierke gedaan bij LadyFace.

MA 16 MAY: Dutchie Diner. Lisette was in blijkbaar nog een Dutchie tegengekomen in de wandelgangen van Amgen, dus had ze een Dutchie Diner ingepland bij BJ’s. Na Lisette en mij is er inmiddels nog een Dutchie die de grote oversteek gemaakt heeft. Robin, die ik nog van het werk in Breda ken, is met zijn vrouw en kids ook op een one-way ticket deze kant opgekomen. Goeie volk en hij komt uit Gastel, jonguh! Zonne vuurbal! Dus dan witte ut wel. Was lachen en die naam zul je nog wel vaker op mijn weblog tegenkomen.

DI 17 MAY: De grote dag was daar! Een kleine 10 maanden na mijn oversteek naar California kwamen pa en zus aan op LAX. Hartstikke cool om ze daar op het vliegveld aan te zien komen! :D Hup, de wagen en LA in, richting mijn huis. Nog een beetje rondgereden in mijn buurt om vervolgens te gaan eten bij Zin’s. Helaas waren ze beide iets te moe om het beste restaurant van Westlake Village te waarderen, maar goed, dat kan ik ze niet kwalijk nemen, aangezien ik vond dat ze het al redelijk goed volhielden na zo’n lange vlucht.

WO 18 MAY: De volgende twee en halve week kan ik misschien beter samenvatten in een foto van de Excel file die ik voor pa en zus had gemaakt om kennis te maken met de US, maar dat zou misschien ook iets te makkelijk zijn. Ze zaten in ieder geval RAMVOL en ik zal een korte samenvatting weergeven. Ik moest deze woensdag nog gewoon werken, maar had uitgevonden dat pa en zus met een bus door LA konden. Ik naar het werk en zij vervolgens naar DownTown en Hollywood. ’s Avonds pikte ze me weer op, op het werk en aangezien Nick ook nog in town was, met z’n vieren naar het Texas BBQ restaurant in The Valley. Een echte Texas experience in LA! Fantastische vlees maaltijd! :)

DO 19 MAY: Tony weer op het werk afgezet en pa en zus weer naar LA. Tourtje Beverly Hills en West Hollywood gedaan. Aan het eind van de middag werd ik weer netjes opgehaald en gingen we op naar Las Vegas, Nevada!
BAM!!!!! Daar stonden we op de 118, op de vluchtstrook aan de linkerkant van de snelweg. Aangezien we net waren aangereden door een domblondje die niet in de gaten had dat het verkeer ineens wat langzamer ging. Ik volledig over de zeik mijn wagen uit en naar de achterkant van mijn wagen. Ik kijk, ik denk…, What The Fack! Die bumper is nog heel… Beetje vreemd, maar je zag wel dat ie ff was ingedeukt, maar blijkbaar was dat ding teruggeschoten en er zaten alleen maar een paar krasjes op. Eind goed al goed, want deze weken had ik mijn wagen best wel nodig zeg maar, haha, dus gegevens genoteerd en verder op weg naar Vegas.
Volledig onder de indruk waren pa en zus en zo was ik zelf ook toen ik voor de eerste keer Vegas binnen kwam rijden en misschien nog steeds wel. Het blijft geweldig!!! Nondejen, twee weekenden terug was ik er ook, maar het was weer echt Vegas! Fucking Amazing!

VR 20 MAY: Ontbijtje en op naar onze helikoptervlucht over de Grand Canyon. Redelijk aan de prijs, maar zeker ‘a once in lifetime experience’! Damn, wat een enorme vallei… en echt fantastisch om daar overheen te vliegen! Ook onderweg daar naartoe prachtig uitzicht over Lake Mead, The Hooverdam en de Colorado River. In één woord, ongelofelijk!

ZA 21 MAY: Na een Vegas by night, nu een Vegas in daylight. Lang niet zo fancy, maar nog steeds geweldig. Veel gelopen, want het lijkt allemaal veel kleiner dan het in werkelijkheid is. ’s Avonds naar een show in Vegas. Dat is wel een dingetje in Vegas zeg maar, dat er ook geweldige theater shows zijn, maar goed, ik dacht dat is een beetje zo’n musical en daar geef ik toch geen hol om. Maar goed, laat ik omdat pa en zus in town zijn, maar eens over mijn hart strijken en voor het eerst in mijn leven naar zo’n musical / show geval gaan. Aangezien de Beatles wel in de smaak vallen bij pa en mij, had ik tickets geregeld voor de LOVE / The Beatles show @ The Fucking Mirage! Eerst een redelijk sjiek etentje vooraf, gelukkig bij de kaartjes ingrepen ;), in één van de Mirage restaurants en daarna op naar de show. Nou, dat was dus een enorme verrassing! Man, wat een show. Anderhalf uur lang entertainment waarbij je letterlijk ogen tekort kwam!

ZO 22 MAY: Vroeg ons bed uit, in onze trouwens massive room in Hotel New York, New York, en snel terug naar Westlake, want we moesten voor 2 uur ’s middags terug zijn, omdat de straat waarin ik woon werd afgesloten voor de Tour The California die, die dag finishte in Thousand Oaks. We waren door Rob uitgenodigd om samen met zijn familie naar de wielerkoers te gaan kijken en daarna bij hem te BBQen/zwemmen/bierdrinken/schrobbeler/etc. Zeer geslaagde avond, waarbij zus zo vriendelijk was om terug te rijden. :D

MA 23 MAY: Koffer uitgepakt en weer inpakken. Yep, op naar San Diego, misschien wel de tofste stad van California, voor Europeanen dan. Klein (voor Amerikaanse begrippen), overzichtelijk en loopbaar. Dat hebben we dus ook gedaan. Veel gelopen, zoveel dat pa en zus het wel leuk leek om ’s avonds naar de San Diego Padres te gaan kijken. Dat is een honkbalteam, en ze wisten dat die wedstrijden drie uur duurden, zodat ze dan drie uur niet hoefden te lopen met de tourguide / ondergetekende. :) Voor mij was het ook de eerste honkbalwedstrijd die ik ooit bijwoonde. Erg cool, maar meer het uur voor de wedstrijd, dan de wedstrijd zelf. Traag spel, invallende avondkou en slechts weinig punten, maakte het redelijk langdradig.

DI 24 MAY: Op naar SeaWorld, het Dolfinarium van California. Supercool, supergoed weer, superfoto’s en misschien ook wel super-verbrand. Nou ja, pa en ik slechts een beetje, maar zus zeker wel. Heel cool, dat ze hier ook orka’s trainen. Free Willy, maar dan live, is toch wel tof. Na SeaWorld, back to LA, biertje en eten op Main Street, Venice Beach. Waar de basketball play offs in volle gang waren en wij vrolijk meegenoten van de volgende ‘all American experience’.

WO 25 MAY: Terug thuis, ik weer aan het werk en pa en zus naar Camarillo gestuurd om een dagje te shoppen. ’s Avonds naar de stad om eerst wat te eten in een Duits restaurant in LA en vervolgens naar Griffith Observatory te gaan. Ikzelf was er al een keer of vier geweest maar natuurlijk pa en zus nog niet en ook Rinaldo nog niet, dus gelukkig kon hij er deze keer ook bij zijn. Voor mij blijft het één van de mooiste plekjes van LA, omdat je er zo’n prachtig uitzicht hebt, dus dat was weer zeer geslaagd.

DO 26 MAY: Ik weer werken, pa en zus naar Santa Monica. ’s Avonds gaan eten bij Galletto’s en optijd naar bed ter voorbereiding op het volgende lange weekend.

VR 27 MAY: Op naar Carmel. Carmel licht zeg maar op driekwart van de reis naar San Francisco en is bekend om zijn wijncultuur en rijkdom. Zover mogelijk langs de 1 naar het noorden gereden met constant uitzicht op de oceaan. Eenmaal aangekomen in Carmel maar meteen de beroemde ’17 mile drive’. Dat was inderdaad wel erg mooi, dat is dus waar de echte rich and famous wonen in California. Na aankomst in het hotel, op voor een goed diner en daarna nog ff naar de oceaan gaan kijken. Zelf was ik hier ook nog nooit eerder geweest, zeker wel mooi, maar wel redelijk saai en voor de rijken.

ZA 28 MAY: Aangekomen in San Francisco. Ingecheckt in het hotel en op naar een kroeg waar ze de Champions League finale uitzonden. Na de mooie overwinning van Barcelona, met de tourbus door San Fran. Helaas beperkte de regen ons in het ontdekken van de stad, maar lol genoeg in de bus met wat Duitse dames. ’s Avonds uit eten in het, volgens mij, beste restaurant van de stad. The Four Seasons, daar zat ik weer, deze keer met pa en zus, tussen rich and famous in San Fran. BAM! :D

ZO 29 MAY: ’s Ochtends met de boot naar Sausalito, misschien wel het mooiste stukje van San Francisco. De rest van de dag een beetje door het toeristische gedeelte van Frisco getoerd. ’s Avonds naar Alcatraz, dat was ook meer dan de moeite waard!

MA 30 MAY: Nog een dagje aan de wandel in Frisco. Allemaal redelijk vermoeid bleef het een redelijk relax dagje.

DI 31 MAY: ’s Ochtends optijd eruit om volle sjas terug te gaan naar Westlake Village. Gestopt voor lunch in Santa Barbara, één van de mooiste plekjes in California. Vervolgens naar huis en ’s avonds een happy hour @ The Crown om m’n pa en zus kennis te laten maken met mijn vrienden in de US.

WO 01 JUN: Na opnieuw een lang weekend, moest ik weer werken. Pa en zus naar de TO mall om een dagje bij te komen. ’s Avonds met Rini naar Farfalle voor het laatste avondmaal.

DO 02 JUN: Van thuis ‘gewerkt’ om pa en zus af te zetten op LAX. Na twee en halve week, kwam er een einde aan de vakantie. Een geweldige tijd!

VR 03 JUN: Gelukkig viel ik niet meteen in een zwart gat na een soort van vakantie gevoel de laatste twee en halve week. Op tijd gestopt op het werk om in de middag al te vertrekken naar Hollywood, voor een optreden van de Arctic Monkeys @ The Hollywood Palladium. Supercool! Mede door het feit dat ik een oud-mede-student en zijn vriendin mee kon nemen naar dit concert, die toevallig in town waren. :)

ZA 04 JUN: Eindelijk weer skypen met ma. En pa was er ook, maar ja, die had ik een paar dagen geleden nog gezien. ;) Later die middag kwam Rinaldo naar mij om wat reisjes te boeken voor de komende paar weken. Helaas ziet het er naar uit, dat hij hier geen contract gaat krijgen, dus dan moeten we er maar het beste maar van maken tot het ophoudt. ’s Avonds hockey en Ronald Goedemondt gekeken.

ZO 05 JUN: ’s Ochtends maar weer eens gaan spinnen. Daarna wat door Ventura County gereden en laat op de middag naar Hangover II. Vermakelijke film en op naar Zin’s. Daar hadden ze een Copper River Salmon, die ze maar 6 weken per jaar serveren, dus daar hadden we wel oren naar. Nondejen, dat is veruit de beste zalm die ik ooit gegeten heb. Goeie wijn erbij en nadat we nog een dessert besteld hadden, kregen we ook nog een portje van het huis. “Because we appreciate your business”. :P

MA 06 JUN: Het begin van weer een normale werkweek, nou ja, ’s avonds zou ik eigenlijk met Deanna naar Adele gaan, maar die had keelontsteking. Dus had ik nog snel een kaartje geregeld voor Flogging Molly @ The Music Box. Ik had mezelf tenslotte een concertweekend belooft en ik wist dat Rob een kaartje had voor dit concert. Dus ik mee en ik hoefde natuurlijk niet te rijden. :) The Music Box is toch één van de gaafste zalen in LA, dus ik had het weer redelijk voor mekaar. :)

DI 07 JUN: Basketball gekeken en optijd naar bed om een beetje bij te komen.

WO 08 JUN: Pannenkoekenavond bij Lisette en Jeroen. Rinaldo had de Koopmans mix meegenomen en Lisette en Jeroen waren zo vrij om gast te spelen en de pannenkoeken te bakken. The True Dutch Pancakes in Westlake, pretty cool!! :)

DO 09 JUN: Happy Hour @ The Crown / Another NBA Final Game. Around 15 people to hang out and have fun, good times!

VR 10 JUN: Na het werk, met een nieuwe collega, een beetje relaxen @ home alvorens naar Santa Barbara te gaan. Ik kon alleen maar een hotelkamer krijgen voor twee nachten ipv 1. Ach ja, whatever, mooie kans om SB beter te leren kennen. ’s Avonds goed op stap geweest en redelijk dronken geworden. :D

ZA 11 JUN: ZooBrew!!! Het evenement waar ik voor gekomen was. ’s Ochtends een prima ontbijt gescoord en daarna m’n kennissen opgepikt op het station van Santa Barbara en op naar de Zoo. Maar amper een dier gezien, maar wel een hoop bier en vanaf de heuvel een prachtig uitzicht op de oceaan. Al met al een meer dan uitstekend evenement. ’s Avonds nog een beetje op stap geweest en naar m’n bedje.

ZO 12 JUN: Ontbijtje in SB en terug richting thuis. In Camarillo ff gestopt om te winkelen en dat viel zowaar verre van tegen. Daarna op het gemakje gaan lunchen / krantje lezen en ’s avonds de NBA finals kijken. Geheel tot vrede van California won Dallas vanavond de NBA Titel and they made their history. The real history will be made in the NHL of course!! Morgenavond is Game 6 in Boston, het is te hopen dat ze winnen, zodat we woensdag een prachtige ontknoping hebben van het ijshockeyseizoen. Het zou de slogan van de NHL meer dan eer aan doen… History will be made!!!

Cheers and enjoy Mollebos!!!

X Tony

  • 17 Juni 2011 - 17:17

    Bart Theeuwes:

    Stelle Artois... Belgisch :P!

    Coole foto's Tony.. Las Vegas.. staat zeker nog op mn lijstje, en jij bent er ******** al meerdere keren geweest ;) hehe!

    Goed om te lezen dat alles goed gaat!

    Gegroet,

    Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 67124

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: