Hawaii Diet - Reisverslag uit Kona South Estates, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Hawaii Diet - Reisverslag uit Kona South Estates, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Hawaii Diet

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

26 Februari 2012 | Verenigde Staten, Kona South Estates

Hallo hallo, lieve lezertjes. Ja, het is wederom iets te lang geleden, dus het zal wel weer een iets te lang verhaal worden. Laat ik daarom maar snel van start gaan.

DI 17 JAN: Werken, spinnen, boodschapkes doen en zowaar eens gekookt! Jaja, nieuw jaaren een nieuwe levensstijl. Meer sporten, meer koken en zodoende gezonder eten. Dat gezonder eten noem ik trouwens mijn Hawaii Diet. Velen vroegen me of dat inhield dat ik dan alleen maar ananasen ging eten, maar dat bedoel ik er niet helemaal mee. Het plan was namelijk om naar Hawaii te gaan in februari en om een beetje in model te komen voor Hawaii noem ik het mijn Hawaii Diet.

WO 18 JAN: Uit het werk ff een pintje bij D’n Azars en zowaar wederom gekookt, toegegeven deel waren de kliekjes van de vorige dag, maar weer goeie verse groentjes erbij. In de avond een beetje lammen en een filmpke gekeken.

DO 19 JAN: Spinnen en daarna ff met Rinaldo en een collega uit Breda bij Farfalle gaan eten. Daarna door naar The LAB alwaar; de kleine baas (Rob), de ex-grote baas (Dave) en medeoprichting van Amgen (Dennis) al een paar biertjes onderweg waren.

VR 20 JAN: Redelijk moe van de week, dus geen plannen voor de avond en zoals al eerder gebeurd eindigde dat bij Rob thuis in de hottub, weer heerlijk genietend van California.

ZA 21 JAN: Vroeg uit de veren om te gaan fietsen, maar het regende, ja u leest het goed, het leven gaat ook hier niet over rozen, dus maar snel geanticipeerd en gaan spinnen op het werk. Daarna het energielevel weer op peil gebracht met een prima lunch bij een tentje waar ik nog niet eerder geweest was, Side Street Cafe. De rest van de middag een beetje rondgereden in het dorp met Rinaldo om wat boodschapjes te doen, koffie te drinken en ’s avonds weer eens ouderwets naar Zin’s om aan het westlake te genieten van een welverdiende biefstuk en het uitzicht.

ZO 22 JAN: Skypen met de van Beijsterveldtjes in de morgen, vervolgens wat Europees en American Football gekeken.

MA 23 JAN: Spinnen en ’s avonds ffkes naar The Crown.

DI 24 JAN: De Amgen Colorado ploeg was over, dus had Rinaldo een etentje ingepland bij Mediteraneo. Prima etentje en prima avondje.

WO 25 JAN: Lange dag op het werk, dus ’s avonds vooral veel op de bank gelegen.

DO 26 JAN: Hele dag meetings van 7 tot 3. Ja, dat nieuwe programma is retezwaar, maar ook wel cool. Nu maar hopen dat ik het allemaal tot een goed einde weet te brengen, maar so far so good. Na 8 uur aaneengesloten meeting, maar ff de Amgym in om te spinnen en het koppie leeg te maken. Daarna nog ff verder gewerkt van 5 tot 7 om mijn mail maar eens bij te werken, waar ik natuurlijk de rest van de dag geen tijd voor had gehad. ’s Avonds nog ff met Rob bij Roger (yeah man!) Bott een biertje gaan drinken in The LAB.

VR 27 JAN: Standaard vrijdag uit het werk naar Azar’s en daarna nog ff bij Matt Jones thuis geweest aangezien zijn oudste dochter Kira had aangegeven dat ze me miste. Haha. Ja, jullie lezen het goed, deze ooit bekend staande als “echt kindervriend” wordt ook een dagje ouder en ik kan tegenwoordig prima met kinderen overweg. Zolang ik ze ook maar gewoon na een paar uur weer achter kan laten is er niks aan de hand! :)

ZA 28 JAN: Standaard zaterdagochtendje, Skypen, boodschapkes doen en een lekker bakske Douwe Egberts drinken. In de middag vierde Jason Nolte zijn verjaardag in een park in Calabasas. Dat is toch wel fantastisch dat je in California je verjaardag kan vieren in een dorps park. In de meeste parken staan hier namelijk voldoende tafels/banken en een BBQ. Al wat je zelf mee moet nemen is wat drank, hamburgers en speelgerief en je hebt een heel middag plezier in de zon.

ZO 29 JAN: Rondje wielrennen in de morgen. Matt en Kira op de koffie in de middag. Daarna een tukkie op de bank en de documentaire gekeken over het leven van Ayrton Senna. Zeker wel een aanrader. Mooie stukskes achter de schermen van de F1, een topsporter en publiekslieveling Brazilie.


MA 30 JAN: Uit het werk met een flinke groep bij Azars ff een biertje gedronken.

DI 31 JAN: Gewerkt van 7 tot 7 met een spinbreakje tussendoor. ’s Avonds de film Any Given Sunday gekeken om er een beetje in te komen voor de Super Bowl die de zondag erop plaats zou gaan vinden. Aangezien mijn Green Bay Packers en Tyler’s San Francisco 49ers er beide uitliggen is er niet echt meer een team om voor te juigen voor me, dus had ik deze film wel ff nodig om er in te komen. Best toffe film als je iets van American Football weet een een goeie rol van Al Pacino als coach.

WO 01 FEB: Ter compensatie van de twee eerdere dagen, een kort dagje op het werk van 7 tot 1. Daarna met Rinaldo mee naar LA om een bankrekening voor hem op te zetten en zijn auto om te ruilen op LAX. Het eerste lukte natuurlijk niet aangezien banken gewoon echt ratten zijn en zeker in de US. Gelukkig lukte na veel vijven en zessen het regelen van een nieuwe auto wel. Daarna door naar DownTown LA voor een hockeypot in Staples Center (LAK – CBJ). Redelijk matige pot die we met 0.4 seconden op de klok wonnen door een goal van lokale held Drew Doughty (die overigens al heel het seizoen ver onder zijn niveau speelt). Toen ik later die avond thuis kwam zag ik op tv een rel over die goal aangezien, de puk dan welliswaar voor de tijd verstreek over de doellijn was, ze hadden de band later wat verder teruggespoeld en gezien dat de klok op 2 seconden een tel was stil blijven staan, maar ja, toen zat niet alleen ik, maar zaten ook alle spelers al lang en breed thuis op de bank. De NHL laste een onderzoek in en uiteindelijk bleef de overwinning staan. Best handig zo’n pauze en play button op een wedstrijdklok. :)

DO 02 FEB: Happy Hour bij de lokale cougarbar Bogies.

VR 03 FEB: Naar d’n Azars om Rob zijn St. Louis Blues te zien spelen tegen de LA Kings. Helaas trok St. Louis aan het langste eind was Rob zodoende in een uiterst joviale stemming.

ZA 04 FEB: Skypen in de ochtend en verder een dag zonder plannen, die eindigde in een combinatie van eigenlijk al mijn hobbies. Op naar Santa Anita Park met Rob, Rob’s dochter, Matt en Lauren om te genieten van goed weer, goed gezelschap, alcolholische versnaperingen, sport kijken en gokken. Bij terugkomst nog ff de hottub in om een mooie dag gepast af te sluiten.

ZO 05 FEB: ’s Ochtends weer de wielerfiets op en een rondje door Hidden Valley gereden. De Super Bowl ben ik bij Matt gaan kijken, maar verder was het een uiterst rustig dagje.

MA 06 FEB: Spinnen en bij Rinaldo gaan eten. Hij zit nu niet langer in een hotel, maar sinds hij nu eindelijk op Amgen contract zit heeft hij zijn eigen appartement, dus kon hij mooi voor me koken.

DI 07 FEB: Werken, thaitje en wat op internet gekeken wat een tripje Hawaii gaat kosten.

WO 08 FEB: Uit het werk weer eens naar Hollywood, dat was al lang geleden, maar deze keer hadden we een goede reden. Milow gaf namelijk een optreden bij Hotel Cafe in Hollywood. Gewoon zonder band in zijn uppie ala singasongwriter. Prima optreden en naderhand nog ff met hem staan praten en met hem op de foto.

DO 09 FEB: Met Rob en Matt naar Tyler voor een goeie steak van zijn nieuwe BBQ en wat pinten van zijn nieuwe vatje.

VR 10 FEB: Na een erg vermoeiende week was ik vrijdag helemaal naar de klote. Ik was nog ff naar Azars geweest, maar daar liet ik mijn halve pint staan en ging maar naar huis. Lekker op de bank Rounders kijken was goed genoeg om de week af te sluiten.

ZA 11 FEB: Lam dagje met veel koffie, hockey kijken en ’s avond bij Rob ff NHL12 gaan spelen, want dat had hij net aangeschaft. Dus kon hem en zijn dochter mooi hockeyles geven.

ZO 12 FEB: ’s Ochtends de bandjes weer op 7 bar en gaan rijden. Ik voor het eerst in mijn korte broek en zonder armstukken, nou dat heb ik geweten, ik heb heel de weg kou geleden. Volgende keer maar wel weer met of gewoon later gaan fietsen. Voor de rest een rustig dagje van boodschappen, koffie, mail bijwerken en wat eten bij Rinaldo.

MA 13 FEB: Spinnen en bij Allyson gaan eten om wat bij te praten na haar skiongelukje in Colorado.

DI 14 FEB: Toen ik thuis kwam lag daar het geboortekaartje van Lotte Appels op de mat! Supercool, de eerste uit de vriendengroep met een kleine. Kaigaaf!
M’n maat uit de UK was weer in ATO, dus waren we bij The LAB gaan eten om zodoende weer eens wat bij te praten en alle nieuwtjes uit te wisselen over ATO en Amgen in de UK. Alwaar ik erachter kwam dat hij nog een goed woordje voor me gedaan had bij een Executive Director in de UK, dus wie weet...

WO 15 FEB: Eerder deze week was m’n Belgische maat Joris, ook ingevlogen en die wilde ook wel naar Milow. Aangezien hij er elke woensdag in februari een optreden geeft, wij de wagen in en naar Hollywood. Joris vond het helemaal geweldig om in zo’n klein zaaltje d’n Milow zo dichtbij te zien. Naderhand ook maar weer een fotootje getrokken en weer richting Westlake Village.

DO 16 FEB: Rinaldo over voor het eten en een teleurstellende hockeypot gekeken. LAK – PHO: 0-1.

VR 17 FEB: “Working from home” oftewel, gewerkt van 7 tot 10 en toen hup de wagen in naar Mammoth, want er stond weer een skiweekend op het programma. Ik ging met Danny, zijn zus en haar vriend mee richting het noorden. Rob was al daar met zijn familie en Rinaldo en Joris zouden later die dag ook die kant op komen. ’s Avonds zaten we met z’n allen bij Side Door Cafe om wat te eten en later naar de Hyde Club voor een goed vervolg.

ZA 18 FEB: Weer een dagje op de lange latten. Het weer was prachtig, de sneeuw iets minder, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb het idee dat het elke keer wat beter gaat en ik vermaakte me zonder de rest (want die kunnen wel skien) prima op de makkelijke pistes. ’s Avonds een Italiaantje gepakt en weer naar de Hyde Club alwaar Joris helemaal los ging, vanwege de toffe club, de drank en het zien van Tony Hawk die ook in de club aanwezig was.

ZO 19 FEB: De rest nog ff de piste op maar ik sliep uit, een dagje is voor mij voldoende. Rond 2 uur verzameld met Rinaldo en Joris en met hun mee terug naar Westlake gereden. De rest van de ploeg bleef nog een dag of meerdere dagen langer.

MA 20 FEB: Ff de vrijdag afwezigheid inhalen en gewerkt van 7 tot half 9 in de avond. Toen was ik wel redelijk naar de klote, dus recht naar mijn mandje.

DI 21 FEB: Nog steeds te veel werk, dus maar weer van 7 tot 7 gewerkt, ’s avonds wat wassen en afgesproken met Joris om een huurauto in Hawaii te regelen. De vluchten en hotels hadden we inmiddels geboekt, alleen de huurauto nog en we waren er helemaal klaar voor. Behalve op het werk dan... Nadat we de eerste huurauto hadden geregeld vonden we het wel weer mooi geweest. Die tweede regelen we later wel. Op naar The LAB om ook Joris de tent van Roger Bott ff te laten zien.

WO 22 FEB: Gewerkt van 8 tot 8. Het begint erop te lijken dat ik shifts van 12 uur heb, maar het is ff nodig, allemaal voor het goeie doel, een goeie bonus en een aankomende trip naar freaking Hawaii!!! Uit het werk met Joris en Danny ff bij The Crown wat gegeten en gedronken en daarna recht naar bed.

DO 23 FEB: Gewerkt van 8 tot 7 en aan het eind van de dag 8 mails in mijn inbox en 90% van mijn actie puntjes uitgevoerd. Ik kon met een gerust hart op vakantie. Alleen moest ik die avond nog even mijn koffer pakken, maar ja, ik moest ook eerst nog ff gaan eten met Rob en zijn pa. Zijn pa woont namelijk nog altijd in St. Louis en die was overgevlogen naar Mammoth op de dag dat ik daar vertrok. Rob wilde zijn pa, The LAB laten zien, dus daar wat gegeten en bij gepraat om vervolgens thuis wat spullen klaar te leggen voor Hawaii. Pakken komt morgenochtend wel.

VR 24 FEB: 5 uur de wekker, koffer pakken en 6 uur vertrek naar LAX. Joris pikte me op en kort aan benzine en tijd, hebben we het toch gered. Terwijl ik dit schrijf zit ik op het vliegtuig naar Kona (The Big Island, Fucking Hawaii!!!!). Prachtig! Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, want ik heb totaal geen tijd gehad om me in te lezen in deze vakantie. Ik zie het wel als ik daar aankom. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en als ik alle verhalen mag geloven is het ongeveer een paradijs op aarde, dus ik ben zeer benieuwd. We slapen 4 nachten op de Big Island, vervolgens vliegen we naar Maui om ook daar nog 4 nachten door te brengen. Op het programma staan onder andere: Op het strand liggen, rondje rond het eiland rijden, vulkaantje oprijden, snorkellen, cocktails drinken, etc.

Ik heb net ff de oogjes toegehad in het vliegtuig en toen ik ze open deed was alles wat ik zag blauw. Blauwe lucht en blauwe zee, dat is alles. Een goed voorteken! Tot slot willen jullie natuurlijk nog weten of dat Hawaii Diet nog een beetje gewerkt heeft. Nou, ik ben wel een paar kilo kwijt, maar je ziet het er niet aan af zeg maar. Dus verwacht geen foto’s van een Tony met een sixpack op een Hawaiiaans strand, ik denk dat jullie me nog wel herkennen op de foto’s die bij mijn volgende verhaal komen te staan. :)

Aloha!! (Hallee in het Hawaiiaans) :) :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kona South Estates

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 67132

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: