Gilse Kermis = Regen - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Gilse Kermis = Regen - Reisverslag uit Thousand Oaks, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Gilse Kermis = Regen

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

10 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Thousand Oaks

Hallo, hallo lieve mensen. Hier weer ffkes een korte update uit SoCal.

DO 30 SEP: Rijexamen, feilloos gehaald, ik had deze keer maar 8 strafpunten van de 15 die ik mocht halen. Nu alleen nog wachten tot dat ding een keer met de post aankomt, want voorlopig heb ik mijn Californische rijbewijs nog niet in ieder geval.

VR 01 OCT: Fountains of Wayne @ The Troubadour. Klein zaaltje dat redelijk vol stond met nog geen 300 man. Goei stukske muziek, pintje en vooral veel historie in dat tentje. Een tentje waar veel Europese bands/artiesten zijn begonnen om voet aan de grond te krijgen in de US. Aangezien alle platenbazen in LA zitten, moeten ze hier hun contract zien te verdienen. Artic Monkeys is één van de meest recente voorbeelden die zo voet aan de grond gekregen hebben in de US. Via de Troubadour, daar waar John Lennon ooit nog eens buitengeflikkerd is.

ZA 02 OCT: Griffith Observatory. Indrukwekkend om over een stad van 12 miljoen mensen uit te kijken op een bergje net naast de berg van het Hollywood sign.

ZO 03 OCT: Niks wat het vermelden waard is.

MA 04 OCT: Football kijken met Tyler (collega) en Danny (maat van Tyler werkt ook bij Amgen). Maandag met Gilse Kermis, dus Mannekesdag. Vandaar maar ffkes een pintje gaan pakken bij mijn nieuwe stamkroeg: The Crown and Anchor (Engelse bar met eigenaar uit Middlesborough).

DI 05 OCT: Sommige dingen in het leven zijn zekerheidjes! Eén ervan is, dat het met Gilse Kermis altijd regent. Wat schetst mijn verbazing, ik sloeg gister de Wereldkrant naar pagina 7 en zie dat het zowaar bewolkt tot zonnig is in Gils. Ik lees op Facebook dat in Gils tijd op het terras wordt doorgebracht. En dat met Gilse Kermis!! En dat al het hele weekend lang. Daar gaan de zekerheidjes in het leven dacht ik. Maar toen ik ’s ochtends wakker werd op dinsdag wist ik dat het zekerheidje toch een zekerheidje was. Het geluid van stromend water wekte me. Ik dacht eerst dat de buurman een accidentje had met zijn toiletpot ofzo, maar na een korte blik uit het raam, zag ik toch echt dat het water uit de lucht kwam. Ik wrijf nog eens in mijn ogen, maar het is echt waar. De oprijlaan was veranderd in een klein riviertje. Met Gilse Kermis regent het dus gewoon waar ik ook ben! :)

WO 06 OCT: LA dine in week, dus ffkes met Isela een hapje gaan doen in LA.

DO 07 OCT: Mijn grootste teleurstelling sinds ik hier ben. Nee, niet dat het nog steeds regende, de zon was na 3 dagen afwezigheid al weer volop terug. Hockey! Donderdag 07 oktober, start van het nieuwe NHL seizoen, dus ik recht uit het werk naar de kroeg om te eten en hockey te kijken. Bar 1 (BJ’s), 20 televisies, geen NHL. Bar 2 (Fox Sports), 15 televisies, geen hockey. Bar 3 (Crown & Anchor), 12 televisies, geen hockey. Nondejuu!! Ik gaf het op voor die avond. Als dat zo blijft dan wordt mijn volgende baan in Canada of aan de East Coast waar ze wel hockey uitzenden! Tis ammel leuk dat goeie weer, maar ik wil gewoon hockey zien!!

VR 08 OCT: Mijn eerste US fiets gekocht, een echte Schwinn. Handmade in de US tot 1982. Mijn fiets is dus ouder dan ikzelf en het is zo’n echte lelijke Amerikaanse beach cruiser. Fantastisch! Na het ophalen van mijn fiets 50km verder op, ja afstanden wennen snel. Ff een fiets oppikken uit het werk 50km verder stelt hier niks voor, dat doen we even zei mijn collega, Tyler. Daarna met Tyler naar LadyFace in de Z4 van zijn vrouw. :P

ZA 09 OCT: ’s Middags eindelijk mijn eerste hockey wedstrijd gezien bij The Crown. ’s Avonds naar een John Lennon Night geweest @ BellaVino’s.

Dat was hem weer tot zover. Vanmiddag ff Football kijken en zwemmen denk. Verder niet echt iets op het programma. Tot later weer he!!

Ps. Met dank aan Carly nog een paar mooie pica's toegevoegd.

Have a good one!

  • 11 Oktober 2010 - 10:02

    Wout:

    De titel klopt niet helemaal.. Het zou moeten zijn: Gilse Kermis = Bier drinken ;)

  • 11 Oktober 2010 - 15:25

    Bas:

    Wout Rules

  • 11 Oktober 2010 - 18:21

    Ruben:

    Niet alleen bier drinken he jongens ;)

  • 12 Oktober 2010 - 22:01

    Ad En Ria Doorakkers:

    Hallo Tony
    Gilse kermis goed verlopen,ook mannekesdag. Alles stond buiten.niks gebeurd(ook belangrijk)
    Met Kerst hebben we Moniqeu Smit!!!!zorg dat je er bij bent.verder alles goed hier.gr.Ad en Ria

  • 13 Oktober 2010 - 12:55

    Jeroen En Melissa :

    Hey Ton,

    Weer even bij gelezen, had het vorige verslagje ook nog niet gezien dus had genoeg om bij te lezen.
    Fijn dat het zo goed met je gaat.

    We wachten weer op je volgende verslag, erg leuk om te lezen.
    Ook al reageren we niet altijd, we lezen het wel!

    Groetjes de Veentjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Thousand Oaks

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 67236

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: