Veel van hetzelfde - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Veel van hetzelfde - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Veel van hetzelfde

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

14 December 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Joooo! Ik lig weer eens een slordige anderhalve maand achter, maar wilde mijn weblog toch ff up to date maken voor ik terug vlieg naar Nederland. Dus ga er maar ff goed voor zitten.

ZA 05 NOV: Danny en ik gingen weer eens vrolijk naar het zonnige zuiden. Eenmaal aangekomen in San Diego stond ons een wederom kansloze BBQ te wachten. Dat kansloos gaat meer over de vrienden die er waren en de hoeveelheid alcohol die er genuttigd diende te worden. Prima dagje dus. :P

ZO 06 NOV: De San Diego Chargers namen het op tegen de Green Bay Packers en je raad het al, daar hadden wij natuurlijk kaartjes voor! :) Alleen Danny was nog zwaar ontdaan van de avond ervoor, dus die ging niet mee. Gelukkig was ik wel in staat evenals de zus van Danny en nog twee vrienden. De Packers hadden de hele wedstrijd onder controle tot ze 10 minuten voor tijd ff de weg kwijt raakte, wat punten tegen, een lucky en uiteindelijk dus toch nog een makkelijke overwinning.

MA 07 NOV: Terug in LA, terug aan het werk en ’s avonds op uitnodiging van de andere Dutchies Lisette en Jeroen daar eens een gezonde maaltijd naar binnen gewerkt, na al het marginale voer van het weekend.

DI 08 NOV: Rinaldo was niet mee geweest naar San Diego, dus om ff bij te praten kwam hij bij mij eten en hockey kijken. Nou ja, hockey kijken, we hadden het beide zo druk met werken, dat we de herhalingen van de goals gezien hebben zeg maar.

WO 09 NOV: Deze week waren er ook weer wat collega’s over vanuit Breda en vandaar dat we gezellig een hapje gingen eten bij The LAB. Toen ik daarvan terug kwam, u raad het al, kon ik weer verder aan het werk.

DO 10 NOV: Na weer een redelijk dramatische dag op het werk, maar ff af gaan pinten met wat collega’s bij Cronies. Nou, nou, wat een ballentent! Bier wordt je gepresenteerd in een bevroren vissenkom! Maar goed, we moesten het er maar mee doen.

VR 11 NOV: Uit het werk maar weer eens op de spinfiets gestapt aangezien ik daar doordeweeks geen tijd voor had gehad. Nog een goeie biefstuk naar binnen gewerkt en daarna een biertje gaan doen bij goede vriend Matt.

ZA 12 NOV: Tja, redelijk bedrovend, heel de dag gewerkt. ’s Avonds met Matt en zijn familie gaan eten bij The LAB om vervolgens ’s avonds Rinaldo’s verjaardag te vieren.

ZO 13 NOV: Na de werkdag op zaterdag, gelukkig de volgende dag mimosa brunch bij Cisco’s. :D Gezellig wat mimosas kantelen, hapje eten en daarna naar huis bankzaken doen ;) ’s Avonds nog ff bij Rob de avond wedstrijd American Football gekeken om vervolgens het weekend af te sluiten op z’n Californisch. Hot tub en bier. :)

MA 14 NOV: MNF, de Green Bay Packers moesten het opnemen tegen de Minesotta Vikings en wonder bovenwonder stond ik bovenaan in de poule waar ik in mee doe. Mocht dat na de maandagavond wedstrijd nog zo zijn, dan zou ik 300 dollar winnen. Het kwam erop neer dat de wedstrijd meer dan een aantal punten moesten halen en gelukkig halverwege het vierde kwart gebeurde dat ook, dus kon ik het geld van de week opstrijken!

DI 15 NOV: Redelijk hectische dag op het werk weer, dus afgesproken om met Lauren en Danny naar de BJ’s te gaan. Ik zat daar zo’n slordige 15 minuten te wachten tot ik een sms van Lauren kreeg dat ze haar auto over de kop had laten vliegen. Nou goed, eind goed al goed. Auto naar de stort, maar de dame die erin zat verkeerde nog in een wonderbaarlijk goede conditie.

WO 16 NOV: Werken, werken en nog iets meer werken.

DO 17 NOV: Na het werk weer ff een bevroren vissenkom aangevallen en toen maar weer snel naar huis om verder te werken en wat hockey te kijken.

VR 18 NOV: Na het werk ffkes naar Azar’s met de kleine baas (Rob) en de grote baas (Dave). Matt was er ook bij en na Azar’s moest ik natuurlijk weer bij zijn familie langskomen om de speciaal voor mij aangeschafte flessen soldaat te maken.

ZA 19 NOV: Lam dagje, aangezien ik redelijk naar de klote was. Beetje skypen met pa en ma. Beetje college football kijken, hockey kijken, wat gewerkt tussendoor en op tijd naar bed.

ZO 20 NOV: Overdag maar weer werken, in de middag ff een biertje ter afleiding gaan doen bij The Crown om ’s avonds de LA Galaxy de MLS cup te zien winnen. Jaja, This is LA, our city, our home! Weer een titel voor LA en kennisgemaakt met een mooi LA liedje (zoek maar ff op YouTube). Later op de avond nog het vorige verhaal voor mijn weblog geschreven.

MA 21 NOV: Eindelijk weer eens een goeie dag op het werk. Ik was in topvorm, jajaja, ik geef het toe, dat gebeurd inderdaad hoog zelden, maar vandaar ook dat ik het ff wilde vermelden. :P Na het werk met een man of 8 bij de Alamo MNF gekeken.

DI 22 NOV: Ja die andere Nederlander, nou ja, Zeeuw, die zit hier ook nog, dus maar weer eens met Rinaldo een hapje gaan doen bij Galletto’s om wat bij te praten.

WO 23 NOV: De volgende dag was er hockey op tv, dus dan is Rini ook altijd van de partij. Hij nam gelukkig weer eten mee, om mij, mijn financiële crisis te helpen doorkomen. Amgen betaald. :)

DO 24 NOV: Het grote feest van het jaar hier. Thanksgiving. Dit jaar had Allyson de volledige Nederlandse brigade uitgenodigd, dus Rinaldo, Lisette, Jeroen en ik naar haar familie. De turkey smaakte weer prima en het was zeker wel gezellig.

VR 25 NOV: De dag na Thanksgiving hadden we een vrije dag. Matt smste geloof ik al om 10 uur in de morgen dat ie wilde gaan drinken. Dus wij voor ‘lunch’ naar The Crown. Danny kwam ook over, dus het ging van kwaad tot erger, zodoende belande we in de sigaar lounge aan de overkant van de straat en uiteindelijk bij Matt thuis om ‘op de kinderen te passen’, want vrouwlief ging op pad. Matt zijn broer kwam ook nog over, dus voldoende volk om vakkundig te ‘babysitten’.

ZA 26 NOV: De volgende morgen met een redelijke kater wakker geworden, want ja, dat babysitten is natuurlijk niet niks. Maar er stond weer een reisje op het programma die dag. Dus na een frisse douche kon ik er wel weer tegen en ging ik naar Valencia (ff ter verduidelijking, die Amerikanen kopiëren echt alles, dus ook plaatsnamen. Valencia hier ligt ten noorden van LA). Daar moest ik Jeroen op gaan halen, want wij zouden met zijn tweeën naar Mammoth afreizen om ons te voegen bij Rinaldo, Allyson en Lisette. Die waren namelijk donderdagavond na het Thanksgiving diner al na Mammoth vertrokken. Baas Rob was ook in Mammoth, dus ’s avonds met de hele ploeg samen eten en de kroeg in.

ZO 27 NOV: Jaja, lange latjes weer onder en daar ging deze held op skischoensokken weer hoor. Als een jekko naar beneden. Nou ja, in het begin natuurlijk weer als een ouwe vent die lijkt om een berg houten planken, maar laten moest ik zeggen dat ik het spelletje nu toch een beetje begin te begrijpen (op de babypistes) en het ook echt leuk begin te vinden, dus dat viel me alles mee! :D

MA 28 NOV: Eén dagje skiën was voor mij weer meer dan genoeg, dus de volgende ochtend ging iedereen de piste op, maar ik heb op mijn gemakje gegeten en wat koffie gedronken alvorens we rond het middaguur weer terug naar LA gingen. Helaas kwam op de terugweg ons het nieuws ter oren dat grote baas Dave met pensioen gaat. De man is slechts begin 50, maar heeft er geen zin meer in en heeft geld genoeg. Beetje jammer, want hij is wel één van de mannen die me deze kant heeft opgehaald, dus de stemming was niet echt vrolijk in de wagen aangezien ook Rinaldo en Allyson een goede band met hem hebben.

DI 29 NOV: Maandag voelde ik me op de terugreis al niet zo lekker en dinsdag was ik dan officieel voor het eerst dit jaar een dag ziek. Dus dvd’tjes kijken, aangezien ik nu een dvd-speler heb die ook mijn Nederlandse dvd’s kan draaien.

WO 30 NOV: Zwoegend en steunend maar weer naar het werk aangezien mijn back up zich had ziek gemeld. Typisch gevalletje, kut Amerikanen!

DO 01 DEC: Alweer een heel stuk beter, dus uit het werk maar weer eens naar Azar’s. Matt’s vrouw was met de kinderen een weekend weg, dus hij vond dat we ook maar ergens moesten gaan eten en verder gaan drinken. Dus wij naar The Old Place Cornell. Prachtig klein barretje met fantastisch eten in de bergen van Malibu.

VR 02 DEC: Uit het werk een afscheidsborrel voor Dave, de grote baas. Mannetje en vrouwtje of 15 bij elkaar in een nieuwe kroeg (Akreys). Een kroeg waar ze alleen maar bier verkopen (geen frisdrank, wijn of sterke drank) en een kroeg die recht tegen een woonwagenkamp aan ligt! Ronduit de slechtste kroeg in de wijde omtrek, maar daarom ook wel weer mooi! Na de kennismaking met een kroeg waar we nog wel vaker zullen komen, naar Rob thuis met de hele bende. Toen we een shot op Dave deden, naaide hij er snel tussenuit, want hij zag de bui dat wij hem zat gingen voeren al hangen. Maar wij hebben met de hele ploeg de avond gecompleteerd met een bezoek aan de hot tub en de drankkast van Dhr. Murphy. :P

ZA 03 DEC: Tja, maar weer heel de zaterdag gewerkt. ’s Avonds met Danny ff bij The Crown wat drinken en daar liep toevallig ook onze Executive Director Finance binnen, dus die kwam er mijn zijn maat gezellig bij zitten en toen was het in één keer een uur of 1 voor ik op mijn fietsje terug naar huis stapte.

ZO 04 DEC: Skype, rondje wielrennen en daarna met Danny Green Bay kijken bij The Crown. Vervolgens een beetje lammen in huis de avondwedstrijd gekeken en op tijd naar bed.

MA 05 DEC: Wasavondje, maar na enkele berichtjes van Rob werd me dringend verzocht richting The LAB te komen en ik wil mijn goede vriend en Executive Director natuurlijk niet te vaak teleurstellen.

DI 06 DEC: Weer naar The LAB, maar deze stond al op het programma, want mijn oude baas uit Nederland was over. Hij rapporteert direct aan Rob en ook Rob was er zodoende weer bij.

WO 07 DEC: Robin (Nederlandse collega) had me New Kids Turbo gegeven om eens een keer te kijken. Wat een magistraal prachtige film zeg!! Ik hoop New Kids Nitro ook snel te zien…

DO 08 DEC: TNF @ BJ’s met de vaste crew.

VR 09 DEC: Uit het werk ff spinnen en toen was ik dusdanig naar de klote dat ik om 10 uur op vrijdagavond al in mijn mandje lag.

ZA 10 DEC: Huisje opruimen en Real Madrid – Barcelona gekeken over lunch bij The Crown. Gelukkig won het voetbal het van het schoppen en heeft Barca nog alle kansen op de titel.

ZO 11 DEC: ’s Ochtends gewerkt, maar ’s middags naar Pickwicks in The Valley. Packer bar alwaar we Green Bay tegen Oakland hebben gekeken. Opnieuw een makkelijke overwinning en de Packers zijn nog ongeslagen dit seizoen, dus ze kunnen zich klaar gaan maken voor de play offs.

MA 12 DEC: Matt wilde met alle geweld een borrel organiseren om mij uit te zwaaien, dus wij met de hele bende naar Azar’s. Dat was weer gezellig en iedereen meteen maar ff fijne feestdagen gewenst dan is dat ook maar geregeld.

DI 13 DEC: Om het geheel af te ronden, toch de volgende dag na het werk ook maar ff een biertje bij Akreys en met Rinaldo een hapje bij Galletto’s.

WO 14 DEC: Wassen en dit verhaal geschreven, morgen inpakken en ik denk nog ff Thursday Night Football om vrijdagochtend naar LAX te vertrekken en zaterdag 17 december na bijna een jaar weer voet aan Nederlandse grond te doen! Ik heb er zin in en ik hoop jullie allemaal te zien, dus tot snel! :) :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 67156

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: