March Madness - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu March Madness - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

March Madness

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

01 April 2012 | Verenigde Staten, Westlake Village

Joooo, daar ben ik weer… Maart zat weer nokkie nokkie vol, dus laat ik maar snel beginnen. Maar niet voordat ik jullie het antwoord geef op de foto vraag van de vorige update. De rots die je in die foto zag was het begin van de film Jurassic Park. Google maar op google.com naar Jurassic Park Opening Scene en je zult als eerste resultaat dezelfde rots zien als in mijn foto.

ZO 04 MAR: Net terug van Hawaï en meteen op Skype met de familie om ze ff bij te praten. Daarna snel ff gaan pitten aangezien de red-eye flight (nachtvlucht) nou niet echt goed is voor je humeur in de morgen. Daarna ff bij Rob geweest aangezien het zijn dochters 16e verjaardag was. Sweet Sixteen voor Bridget.

MA 05 MAR: Eerste werkdag na mijn vakantie en de dag van mijn beoordeling. Die was prima, maar niet zo goed als ik gehoopt had, al met al zoals elke eerste dag na de vakantie: Een dag om snel te vergeten.

DI 06 MAR: Hockey night, dus Rinaldo over om te eten en een potje hockey te kijken. Nashville werd met enige pijn en moeite aan de kant gezet door onze jongens (4-5).

WO 07 MAR: Het is Maart en traditiegetrouw speelt Flogging Molly dan in LA. Plaats van handeling was deze keer de House of Blues op de Sunset Strip. Een tent waar ik nog niet eerder geweest was en welke deze avond ramvol stond met mensen in groene shirts. Prima optreden wederom!

DO 08 MAR: Beetje druk op het werk, dus na een etentje bij Farfalle, moest er de rest van de avond nog gewerkt worden.

VR 09 MAR: Standaard vrijdagavondje bij Azar’s en daarna nog verder met Rob op pad.

ZA 10 MAR: Na de gebruikelijke Skype-sessie in de morgen, heel mijn appartementje maar eens aan kant gemaakt en alle was gedaan, die was na de vakantie nog rustig blijven liggen. Daarna kwam Danny ff langs voor een borrel en om de Hawaï verhalen te horen. In de avond werd de familie van Rinaldo warm welkom geheten in SoCal met een etentje bij The LAB. Erg gezellig en tof om zijn ouders te leren kennen.

ZO 11 MAR: Met Danny LA in om wat te winkelen in Beverly Center en op Melrose Boulevard. Eindelijk een paar fatsoenlijke patta’s gevonden in de US. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Nou ja, redelijk saaie maar broodnodige zwarte schoenen voor het werk. Op de weg terug nog ff gaan eten bij de Boneyard Bistro op één van mijn favoriete straten in LA, Ventura Boulevard.

MA 12 MAR: Avondje bijkomen van het weekend. Voor mezelf gekookt en een filmpje gekeken. Idles of March, wel aardig, alleen hij had van mij een half uurtje langer mogen duren.

DI 13 MAR: Thai-food-je opgepikt op de weg naar huis en de LA Kings een klikkende overwinning zien boeken tegen de door mij redelijk gehate Detroit Red Wings. 5-2 en zo hielden onze jongens uitzicht op de play-offs.

WO 14 MAR: Uit het werk bij Matt gaan eten en verder een rustig avondje.

DO 15 MAR: Aangezien de play-offs van de NHL dichterbij komen, maar eens NHL12 weer opgepikt en een avondje zitten gamen.

VR 16 MAR: Rinaldo en zijn gezin waren weer terug van hun tripje naar het altijd regenachtige San Francisco en vandaar dat we weer een etentje hadden in gepland. Deze keer bij de toplocatie in Westlake Village, Zin’s Bistro Americana aan het meer in Westlake. Prachtig diner en heerlijk uitzicht. Het mooie uitzicht over het meer werd ingeruild voor een mooi uitzicht op de dansvloer bij Bogey’s in Westlake waar ik bij Danny en David aansloot voor een vrijdagavondje stappen.

ZA 17 MAR: St. Patrick’s Day, of zoals ze in de US zeggen, St. Patty’s Day. De dag dat alle Amerikanen denken dat ze van Ierse afkomst zijn. En vooruit dan, Tyler, die vanachter Kelly heet, zou dat inderdaad kunnen zijn. En vandaar dat hij jaarlijks een St. Patty Kelly Party organiseert. Vorig jaar eindigde die party, die op zaterdagavond begon, op een zondagmiddag waar het feest gedruis voor een tweede keer bij me bleef pitten alvorens ze huiswaarts keerde op zondagavond. Deze keer was het niet zo gek, maar al met al weer een prima feestje ondanks het Ierse weer in SoCal.

ZO 18 MAR: Mijn vorige update geschreven en verder gewoon een dagje lammen in en om het huis om bij te komen van de avond ervoor. :)

MA 19 MAR: Nog maar een avondje rustig aan om verder bij te komen.

DI 20 MAR: Redelijke baaldag op het werk, maar gelukkig ’s avonds de LA Kings van de San Jose Sharks zien winnen (5-2).

WO 21 MAR: Op tijd gestopt met werken en ffkes een biertje gedaan met de vaste club bij Azar’s.

DO 22 MAR: Dagje rustig aan gedaan op het werk. Thai food gaan eten met Deanna over lunch en om 2 uur afgetaaid om richting DownTown LA te rijden. Daar had ik afgesproken met Rinaldo en zijn gezin om weer eens een keer bij het hockey te gaan kijken. De ouders van Rini wisten niet wat ze zagen en ze vielen dan ook met hun neus in de boter, want het was voor mij ook de beste wedstrijd die ik tot zover in het Staples Center gezien heb. De St. Louis Blues van Rob werden na een doelpuntloze wedstrijd verslagen in de shoutout. Ondanks de 0-0 in reguliere speeltijd en overtime, was het een prachtige wedstrijd en door de overwinning klom LA naar de 1e plaats in hun divisie en zodoende naar de 3e plaats in de Western Conference. Zodoende hielden ze hun play off droom levende.

VR 23 MAR: Met de hele buts naar Mammoth. Rob en zijn gezin waren al daar en alle Dutchies kwamen op vrijdag en zaterdag die kant op om weer een weekendje te skiën. ’s Avonds met z’n alle een pintje gaan drinken in The Village van Mammoth.

ZA 24 MAR: Op tijd uit de veren, want we moesten weer een hele dag aan de bak. En jaja, ik kan nu officieel zeggen dat ik best goed kan skiën voor iemand die het niet kan! Het ging echt erg lekker en na de gebruikelijke groene pistes om te beginnen, gingen we van blauwe pistes en normaal doe ik die maar 1 of 2 en dan merk ik dat ik daar gewoon niet goed genoeg voor ben, maar deze keer ging het prima en ging ik naar beneden zonder noemenswaardige problemen. Dus de rest van de dag maar op blauwe pistes verder gegaan en zelfs naar de lunch helemaal naar de top van de berg en skiënd naar beneden! Dat had ik een jaar geleden niet verwacht dat ik daar in mijn tweede seizoen al toe in staat was. Erg gaaf! Hopelijk kan ik nog één of twee keer gaan dit seizoen om het nog verder onder de knie te krijgen.

ZO 25 MAR: Alyson had een Costa Ricaans ontbijt klaargemaakt. Erg lekker, maar dat was wel zo’n ontbijtje in de categorie, ik hoef geen lunch vandaag. Maar dat kwam goed uit, want de rest bleef allemaal in Mammoth, maar ik reed die dag terug om maandag weer te werken. Prima terugrit tot ik in LA aankwam alwaar de auto’s links en rechts over de snelweg gleden door de regen. Gelukkig kwam ik heel thuis en ik ben de rest van de dag maar binnen gebleven door het bedroevende en ongebruikelijke weer voor SoCal.

MA 26 MAR: Dagje werken en ’s avonds met de teruggekeerde buts gaan eten bij Farfalle. Een laatste avondmaaltje voor de familie van Rinaldo, aangezien ze de volgende ochtend terug vlogen naar Amsterdam. Al met al enorm met ze gelachen en wie weet zie ik ze nog eens in NL of LA.

DI 27 MAR: Avondje boodschappen gedaan, gekookt, gewassen en wat tv gekeken.

WO 28 MAR: Na het werk ff naar de Alamo met Matt en Dave. ’s Avonds hockey gekeken. LA won met 3-0 in Calgary, zodat het uitzicht op de play-off’s gehandhaafd bleef.

DO 29 MAR: Mooi dagje op het werk. Moeten presenteren voor de nieuwe grote baas (vroeger Dave, nu Arleen) en haar baas was zat ook in de zaal, dus ik kon redelijk punten scoren. :) ’s Avonds gaan eten bij Robin en Cynthia (andere Dutchies in SoCal), was weer lang geleden en erg gezellig.

VR 30 MAR: In de morgen liep ik tegen Arleen aan op het werk en ze complimenteerde me met de presentatie die ik de dag ervoor had gegeven. Hoppa, puntjes gescoord! Na het werk, ffkes naar Azar’s om vervolgens thuis de LA Kings te kijken, ja het is veel hockey kijken tegenwoordig, want het is retespannend. Maar deze avond was een eitje ze wonnen met speels gemak in Edmenton van de Oilers (4-1).

ZA 31 MAR: Rob had me uitgenodigd om mijn favoriete sport te kijken. Basketball. Ja, inderdaad, daar kijk ik echt nooit naar en ik vind er verder ook niet echt veel aan, maar Rob vertelde me dat ik dit echt moest zien, want het was namelijk de Final Four van het College Basketball. Zo’n beetje het op de NBA play offs na, grootste basketball evenement van het jaar. De hele maand Maart spelen ze in een knock out systeem tegen elkaar en blijven er uiteindelijk vier over voor het finale weekend en vandaar dat ze de maand Maart hier ook wel March Madness noemen. Je raad het al, ik had nog geen basketball gezien in de maand Maart, maar nu moest ik er aan geloven. Tja, ik vond het fantastisch, om iedereen te verzorgen van bier tijdens de wedstrijd, aangezien ik er toch geen bal om gaf. :D

ZO 01 APR: Ochtendje lamballen, daarna ff gaan fitnessen, waar ik morgen wel gruwelijk last van zal hebben. ’s Avonds gekookt en deze update geschreven.

Tot zover weer een update vanuit het voor zijn doen koude Westlake Village (15 graden). Hopelijk slaat hier de lente snel toe en kan ik weer lekker naar het strand, want het weer was in Maart nou niet echt om over naar huis te schrijven wat het weer aangaat.

Hallee!!

  • 02 April 2012 - 07:49

    Joris:

    goed om te zien dat je je lidkaart van Bogey's toch nog af en toe gebruikt !! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 67163

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: