Eens moet de eerste keer zijn - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Eens moet de eerste keer zijn - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Eens moet de eerste keer zijn

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

28 Maart 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Voor alles in je leven is er een eerste keer, de eerste keer lopen, de eerste keer omvallen van de drank. Opvallend is dat je van beide waarschijnlijk niks meer afweet. Toch zijn er ook dingen die je de eerste keer deed, die je je nog wel kunt herinneren. Nou ja, mijn laatste jeugdherinnering is meestal van vorige week dinsdag, dus vandaar dat het wel handig is om een weblog bij te houden. ;) Deze update begint dan ook bij vorige week dinsdag en gaat over de eerste keer.

De eerste keer:

Doordeweeks stappen in Hollywood (DI 15 MAR): Een na later bleek Nederlandse DJ (Afrojack), draaide bij de Music Box in Hollywood. Via een vriend van Danny, die een tafel had gereserveerd in de VIP sectie, waren we daar terecht gekomen. Naast Danny was ook Deanna van de partij en nog wat mensen die ik al had ontmoet bij het SuperBowl feestje. Wij met 10 man sterk in de taxi daar naartoe, blijkt de VIP sectie op het podium achter het DJ altaar te zijn. Echt waanzinnig! Volle bak, danseressen, mega mooie vrouwen met heel weinig stof om het lijf, echt alles over de top en dat op een doordeweekse dinsdag in Hollywood.

Drag Queen Bingo (WO 16 MAR): Met een megakater van de sterke drank redelijk veel te laat op het werk. De dag overleefd en ’s avonds met een groep van 9 collega’s naar Drag Queen Bingo in West Hollywood. Een Drag Queen is een travestiet en West Hollywood is de gay en lesbian scene hier in LA ff voor de duidelijkheid. Het was niet zo erg als ik verwacht had, maar ik heb me helemaal krom gelachen om de Amerikanen en dan kan Bingo best leuk zijn! Vooral omdat er voor elke ronde gevraagd werd: “What’s the name of the game?” En het publiek dan uit volle borst moest antwoorden: “Bingo”. En dat deden die Amerikanen natuurlijk ook. Volgende vraag: “And how do we play it?” En dan nog harder: Loudly! Fantastisch! Na het evenement zo snel mogelijk naar huis gegaan aangezien Danny, Deanna en ik er toch wel redelijk doorheen zaten. :)

Naar Vail, Colorado (DO 17 MAR): ‘s Ochtends nog ff werken, maar in de middag naar LAX om een vlucht te pakken naar Denver, de grootste stad van Colorado. Colorado, de 6e staat die ik na California, Nevada, Arizona, Illinois & Wisconsin af kan tikken.

Skiles (VR 18 MAR): Jaja, Colorado staat bekend om de fabelachtige wintersport plaatsjes en Vail is zeg maar het nieuwe Aspen, daar waar dus ook the rich and famous van de berg afglijd. Nou dat van de berg afglijden dat ging de eerste dag helemaal zo slecht nog niet. Lekker geskied, genoten van het prachtige uitzicht en het welverdiende pils naderhand.

Skien (ZA 19 MAR): Na een middagje les vond ik dat ik de volgende dag wel alleen naar beneden kon, dus gewoon een dagkaart gekocht en samen met Allyson (ook beginnend skister) naar beneden. In het begin ging het lekker ook al duurde het 2,5 uur om van de top helemaal naar beneden te komen, omdat ik voornamelijk als een ouwe houthakker naar beneden ging, maar na de late lunch was de koek ver op en zo rond 4 uur vond ik er echt geen zak meer aan! Gelukkig maakte de mooie avond de zwaar verrichte arbeid weer wat lichter.

Raincheck (ZO 20 MAR): Als je hier ff niet meedoet dan zeg je dat je een Raincheck neemt, zo deed ik dat dus ook met de zondag skien, want na anderhalve dag deden mijn kuiten en de rest van mijn benen toch wel redelijk veel pijn. Volgende keer ga ik het weer verder proberen, maar deze dag pakte ik de raincheck en ben ik op mijn gemakjes wat foto’s gaan nemen van Vail. Het dorpje dat ze op zeer agressieve wijze hebben gebouwd met Oostenrijkse bouwtekeningen. Alles nep natuurlijk zoals het Amerika betreft, maar wel prachtig mooi! De stoepen en straten waren mooi sneeuwvrij gemaakt, dus kon ik samen met de rich and the famous ook niet uitglijden in het iets te bekakte dorp.

Onprettige vlucht (MA 21 MAR): Zondagavond vlogen we terug om iets na middernacht aan te komen op LAX, nou die vlucht van Frontier dat is verre van ideaal. Redelijk veel turbulentie maar uiteindelijk heelhuids op LAX en op naar huis om te genieten van een welverdiend dutje van 5 uurtjes voor we weer mochten gaan werken op maandagochtend.

Lente in LA (DI 22 MAR): M’n tweede lente dag in LA. Nou daar was weinig van te merken, de lucht was grijs, regen kwam naar beneden en de vooruitzichten voor de rest van de week waren idem dito. :( Dat is niet helemaal waar ik voor getekend had…

Ton – Time (WO 23 MAR): Na redelijk veel stappen en gekkigheid vorige week met Danny en Deanna vond laatstgenoemde dat na me elke dag gezien te hebben vorige week en nu ineens een x aantal dagen niet, dat we weer wat Ton-Time in moesten lassen. Nou, ik ben de beroerdste niet, dus ’s avonds gezellig naar de BJ’s om de ervaringen van het tripje met de rest te delen en weer mooie plannen voor de komende weken te maken, waaronder een herhaling van het Memosa ontbijtje (champagne met jus), maar dan onbeperkt voor maar 20 dollar, hierover zul je in de volgende update meer lezen. :)

LAK beat SJS (DO 24 MAR): Niet de eerste keer, maar wel de eerste keer dat ik de wedstrijd volledig heb gezien en LA van San Jose heb zien winnen. Wel een beetje raar om twee teams die je heel goed kent tegen elkaar te zien spelen.

GO KART (VR 25 MAR): Vrijdagavond met Rob een biertje gaan drinken bij Azar’s. Hij vroeg of ik wat te doen had die avond en ik zei naar eer en geweten, niks. Waarop hij me bij hem thuis uitnodigde om wat verder te pimpelen. Toen op naar Go Karts, elektrisch karten, was erg leuk om te doen en die dingen zijn nog rap ook! Vervolgens bij Rob nog ff in de hottub een biertje gedronken waarna ik in de guest bedroom ben blijven pitten. Al met al een geslaagde avond ondanks dat ik optijd naar bed wilde. Slapen kan altijd nog ;)

Stefan in LA (ZA 26 MAR): Stefan van CG de Leste was voor het werk in LA. Dus ik hem opgepikt in Orange County en kleine anderhalf uur van mij vandaan in zuid LA. Terug naar mij thuis om te laten zien waar ik woon en ’s avonds een heuse kroegentocht door Westlake Village.

Tour guide (ZO 27 MAR): De volgende ochtend gingen we na het ontbijt LA in. De eerste keer dat ik als Tour guide mocht optreden en zo zijn we in een dag door Mulholland Drive, PCH, Malibu, Hollywood, Beverly Hills, Griffith Park en Santa Monica gereden. Al met al een prima dagje, maar mede door de redelijk hoeveelheid drank van de dag ervoor ook vermoeiend.

Optijd naar bed. (MA 28 MAR): Tja, het plan was om vandaag maar eens voor de eerste keer in twee weken optijd naar bed te gaan, maar door het schrijven van dit verhaal is dat inmiddels weer niet helemaal gelukt. Maar goed, woensdag weer een kans. :)

Tot zover weer een update vanuit LA. Verder valt me op dat meer mensen zich op twitter en Facebook gaan bemoeien wat ik erg leuk vind. Dus mocht je dat ook gaan doen kun je me vinden als BalaTony op twitter en Tony van Beijsterveldt op Facebook.

Have a first one!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 67125

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: