Als de lente komt… (deel II) - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Als de lente komt… (deel II) - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Als de lente komt… (deel II)

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

24 April 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Ja, daar ben ik weer. Als de lente komt, dan… Als de lente komt dan is het tijd voor Spring Break. Het seizoen waarin alle college kids uit de US (en na later bleek ook Canada) er op uit gaan om ff een week helemaal los te gaan. Daar wilde ondergetekende natuurlijk ook maar al te graag bij zijn, dus had ik me laten strikken om mee te gaan met een Bachelor Party in deze prachtige lente.

Maar voordat ik verder ga moet ik eerst even een heel aantal mensen feliciteren. Want ja, als het lente wordt komen er ook nieuwe mensjes op de wereld na een vroeg ingevallen en koude winter ;)

Rob en Jitske, van harte gefeliciteerd met Finn. Kaileuk om zo kort na het heugelijk nieuws een sms te mogen ontvangen met deze zeer blije mededeling en de muppet via Skype to mogen zien! Veel geluk met zijn drieën!

Marcel en Elske, ook jullie van harte gefeliciteerd met Isa. Mooi verdeeld een meiske en een jungske. Hartelijk dank voor het mooie geboortekaartje! Ook jullie heel veel geluk met zijn drieën!

Mijn oudste kleine nichtje, Kim, jij ook van harte gefeliciteerd. Dankzij Facebook zag ik dat je 17 bent geworden, dus mag ik denk ik geen kleine nichtje meer zeggen, maar voor mij blijf je dat toch nog een hele tijd denk. Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

Roel, vriend, van harte gefeliciteerd met je verjaardag kerel. Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn, maar ik wil je langs deze weg toch ff feliciteren en hoop je snel te spreken via Skype.

Verder Claudia van de Sande, oh nee, ik moet tegenwoordig Krijnen zeggen denk ik. Blijft lastig, maar goed, ook jij van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

WO 13 APR: Cabo dag 1: De aankomst en de 5-hour story.

Cabo San Lucas, Mexico. Het zuidelijkste puntje van de mooiste provincie van Mexico; Baja California. Dat was de bestemming voor het vrijgezellenfeest. Op naar het inmiddels oh zo bekende LAX and “off we go”. 9 man sterk. 7 man werkzaam bij Amgen (De vrijgezel: een Engelsman. Een Noord-Ier, Een Welshman, Een Nederlander, 4 Amerikanen (waaronder Tyler). Daarnaast nog twee niet Amgen mensen: één uit San Diego (oud collega van de vrijgezel) en een Canadees (oud collega van de vrijgezel), die nu in Michigan werkt en invloog vanuit Chicago).

Rond 2 uur kwamen we aan in het zonovergoten paradijs. Zo voelde het echt! Een all inclusive resort met over 1000 kamers verspreid over een gebouw of 6/7, een dito hoeveelheid zwembaden, waarvan 3 met een bar in het zwembad! 5 restaurants, open centrale ruimte met twee grote bars die erg gezellig waren en dat alles in de open lucht, want ja, in Cabo regent het toch nooit, denk ik… :)

Het plan was duidelijk zo snel mogelijk het zwembad in het bier drinken. Dat ging goed! Een hoop plezier gehad met allerlei andere mensen, voornamelijk dames. :P Na een uur of 5 kaihard zuipen ging het mis. De vrijgezel sliep in de kamer naast Tyler en mij en die was over de zeik op Tyler, nou ja, semi over de zeik zeg maar, dus gewoon een beetje stennis maken gooide hij de plastic stoel van het balkon van hem naar het balkon van ons. Het ‘raam’ van het balkon zat echter op een hoogte dat je redelijk wat moeite voor moest doen, dus het viel nogal op voor de security gard die voor ons gebouw stond toe te kijken. Maar het viel hem nog iets meer op aangezien ondergetekende, inmiddels poedelnaakt, op zijn balkon kwam om de vrijgezel nog wat aan te moedigen met de nodige fuck you’s en middelvingers. Tja, niet veel later zaten wij tweeën katje lam, bij tante bitch / manager op kantoor. De vrijgezel het hele verhaal uitleggend en ik hem een beetje indekken dat het niet alleen zijn fout was. Madame vond het allemaal niet zo heel leuk en bleef op de vrijgezel afgeven, waarna ze ineens naar mij toedraait en vraagt: “Why were you naked?” Na een antwoord in de trend van “boys will be boys” en “I don’t know” was haar boze blik veranderd in een woedeaanval. Vervolgens begon ze verder op ons af te geven, waarbij de vrijgezel zijn lach maar met de hoogste mogelijke moeite moeizaam in kon houden. Alleen dat al veranderde haar woede van diep rood tot licht paars. Vervolgens vroeg ze wanneer we aan waren gekomen. Toen hield ik het niet meer en barste in lachen uit terwijl ik “today” uitschaterde. Dat deed haar letterlijk koken en vandaar ook dat ze in diep paars dreigde dat we het park af moesten als we ons niet konden gedragen. Na haar te vertellen dat we dat echt wel konden en dat we geen andere mensen lastig hadden gevallen ging ze over tot de semi-noodprocedure. De laatste stap voor verwijdering was dat we een verklaring moesten tekenen dat we bij het minste of geringste het resort moesten verlaten. Ik tekenen, want echt lezen zat er niet meer in, maar de vrijgezel wist zowaar nog een spelfout te ontdekken in het voorgedrukte papiertje en verbeterde deze netjes alvorens te tekenen en het papiertje aan de inmiddels overkokende madame terug te geven. Onze rode polsbandjes werden afgeknipt voor 24 uur en we kregen een blauwe, die ons 24 uur geen alcohol zou geven.

Na een korte powernap, ’s avonds wat eten van het buffet, en weer vrolijk verder aan het bier, shots, etc. Het personeel maakte het namelijk geen donder uit of je nu een rode of een blauwe polsband had. :) En wij stonden vrolijk na te genieten van het tafereel eerder op de dag. Waarbij de heren mij de bijnaam The Naked Dutchman gaven. Daarna nog ff downtown in naar El Squid Roe. Goeie tent waar we nog weleens terug zouden komen. Rond 2 uur allemaal de kroeg uit richting de taxi om terug naar het resort te gaan.

DO 14 APR: Cabo dag 2: Kennismaking met downtown & back to red.

De enige dage licht bewolkt, maar prima uitzicht vanaf de ontbijttafel over de oceaan, zwembaden, palmbomen en mooie dames. Vervolgens met de taxi naar Downtown. Komen we in de lobby aan, lopen we onze security vriend van de dag ervoor tegen het lijf. Hij herkende me blijkbaar eerst niet en vroeg of we een taxi wilde en waar naartoe. Toen ik Downtown zei herkende die me weer en begon hij te lachen. Ik lachte vrolijk terug, want hij dacht natuurlijk dat ik op het resort geen alcohol meer kreeg. :) In Downtown lekker lunchen aan de haven en daarna met watertaxi naar de Baja Brewing Company, waar de rest van de groep vrolijk bier zat te drinken. Vanaf dit dakterras hadden we prachtig zicht over het strand van Cabo. Vervolgens nog wat door de stad gelopen en naar Cabo Wabo (blijkbaar de tent van Cabo).
Paar borrels voor het eten en op naar het Mexicaanse restaurant alwaar we afgeladen werden met voornamelijk margarita’s . Vooraf hadden we de Bachelor nog ff in heel fout oranje shirt gestoken en een soort matrozen / koksbroek, die zeker een decimeter of twee te kort was. Daarna de walk of shame voor de bachelor en mijzelf om de blauwe polsband weer om te wisselen voor een rode. De Mexicaan achter de balie zag er de humor wel van in en zei vlak voordat we wegliepen: “Stay away from the chairs guys”. Humor op zijn Mexicaans waar wij ook wel mee konden lachen. :)

Vervolgens maar weer aan de borrels voor we downtown ingingen. Gestart bij Cabo Wabo en daarna op een soort kroegentocht gegaan door Cabo. Op een gegeven moment wilde iedereen naar bed, behalve de Canadees natuurlijk en ik ging deze keer met hem mee nog ff El Squid Roe in. Daar was het vollenbak deze keer en ook vol met vrouwen, dus heerlijk ongegeneerd staan schuren met wat spring break girls.

VR 15 APR: Cabo dag 3: Snorkelen & kennismaking met Canadase dames.

Op het gemakske een ontbijtje, alweer we na al het vrouwelijk schoon eens van het natuurschoon gingen genieten. We gingen snorkelen. Hartstikke mooi om bij de rotsen in het meest zuidelijke puntje van Baja California in het water te drijven en naar wat tropische vissen te kijken. Maar na al dat zout water in mijn smoel, was ik er naar een uurtje wel klaar mee en heb ik heerlijk op de boot gelegen en nog wat mooie pica’s gemaakt. Als je de clip “Tonight” van Enrique Iglesias kijkt zie je aan het eind naast mooie vrouwen ook het gebied waar wij hebben liggen snorkelen. In de clip zie je ook een hoop water natuurlijk, maar eens per vier jaar ligt er een stuk meer zand en kun je daar dus wandelen. Dat geluk hadden wij, dus dat was wel heel gaaf.

Na het snorkelen en over de zeldzame ‘tijdelijke stranden’ te lopen, was het tijd voor een biertje bij de Baja Brewing Company en terug naar het hotel om gratis verder te drinken. Daar ontmoette we 3 Canadese dames, die echte helemaal los gingen. Wij deden vrolijk mee en spraken af om na het eten terug te keren naar dezelfde bar om gezellig verder te drinken. Voor het eten hadden we de vrijgezel in een baby kostuum gehesen, met bijpassend kapje om zijn hoofd. Dit keer aten we in het Italiaans restaurant. Nog nooit zo’n droge zalm op, maar goed, het voedsel om de avond door te komen was weer binnen.

Na het eten weer volop aan de drank en enorm gelachen met het baby kostuum van de vrijgezel. Dit werkte als een magneet op alle vrouwen en wij lieten ze met wat stiften het kostuum bewerken wat tot een hoop lol leidde. Ook weer terug naar de bar alwaar ook de Canadese dames alweer aan de toog zaten en vrolijk shotjes achterover aan het kappen waren. :) Het was een mooi trio. De één, een klein fragiel blondje met een enorm grote bakkes, de ander, een type kogelstootster, waarbij als haar IQ een temperatuur zou zijn, in Friesland de rayonhoofden bij elkaar komen. En tot slot een type, blond haar, blauwe ogen, goede vormen, 11 tatoeages en 4 piercings. Laten we het erop houden dat we een hoop lol gehad hebben met de dames voordat de dames naar bed gingen (katje lam) en wij Downtown in gingen en nog tot een uurtje of 3 bij El Squid Roe hebben staan dansen met nog wat andere Canadese dames.

ZA 16 APR: Cabo dag 4: Laatste dagje rustig aan…

4 man gingen om 5 uur ’s ochtends vissen, deze jongen natuurlijk niet. Heerlijk uitgeslapen, ontbijtje en over het strand naar downtown gewandeld. Vervolgens Barcelona – Real Madrid gekeken op een terrasje in de haven van Cabo. Lekker rustig laatste dagje zover.
Daarna terug naar het hotel voor het eten na wederom de nodige potten bier en tequila shots aan de bar bij de pool. Deze dag aten we in het Aziatische restaurant. En wie zagen we daar, jawel de Canadese dames. Gelijk ff afgesproken voor ’s avonds natuurlijk. Eten was wederom marginaal van kwaliteit, maar goed, daar kwamen we toch niet voor. Na een korte powernap, zaten we een goede anderhalf uur later op het terras en kwamen de Canadese dames ons vergezellen. Eerst wat recaps van de avond ervoor, want ja, die waren ze grotendeels vergeten ;). Vervolgens ging om 12 uur de bar bij het terras dicht, dus wij naar de sportsbar op het resort, die 24 uur per dag open is. Aangezien we het dusdanig naar ons zin hadden met de Canadese dames besloten we om niet downtown in te gaan deze keer en laten we het er wederom op houden dat we tot vroeg in de morgen met hun gelachen en gedronken hebben.

ZO 17 APR: Cabo dag 5: Goodbye Cabo en de recap

Na een nachtrust van wel 2 hele uren was het tijd om te douchen, spullen te pakken en uit te checken. In de taxi op weg naar International Airport Los Cabos, zaten 9 heren, moe maar voldaan, de mooiste momenten van de trip op te rakelen.

Na een veilige aankomst op LAX, terug naar huis en ’s avonds ff met Rinaldo bij Tuscany op het terras weer eens een keer goed gegeten. Vervolgens bij hem in het hotel lekker in de hottub gezeten, waar ik na zo’n anderhalf a twee uur het hele verhaal van het weekend in een notendop aan Rini voorschotelde.

MA 18 APR: Weer werken. Tja, dat ging dus niet. Heel de dag nog met mijn hoofd in de wolken van Cabo met zijn witte stranden, blauwe zee en alle andere mooie herinneringen. Dus maar gewoon een dag voor me uit zitten staren (tot donderdag toe). ’s Avonds nog ff terug gekeken naar de foto’s en optijd naar bed.

DI 19 APR: De eerste play-off wedstrijd in de voetbalcompetitie op het werk. Tja, geen wedstrijd gewonnen, maar omdat één tegenstander niet kwam opdagen, toch de play offs gehaald en zowaar winnen we die pot ook nog. Ik heb alleen meer langs de kant gestaan als in het veld, want na een heel weekend pool en strand hangen, was ik na drie sprintjes al bek af. :) ’s Avonds ijshockey gekeken en weer optijd naar bed.

WO 20 APR: Na het werk ff plat en vervolgens met Rinaldo en Robbert-Jan (andere Nederlandse collega) gaan eten bij Café Firenze in Moorpark. Prima tentje. En geheel zonder straf, recht na het eten naar bed.

DO 21 APR: Na het werk ff spinnen en daarna met Rob en Lauren bij de Crown ijshockey gekeken. Nou ja, de wedstrijd was niet veel, dus we hebben meer gezellig zitten buurten.

VR 22 APR: Na het werk met een paar man bij LadyFace wat gedronken. Daarna met Danny en Kevin bij mij thuis rustig verder gedronken wat leidde tot een gezellige vrijdagavond en een lichte kater de volgende ochtend.

ZA 23 APR: ’s Ochtends wat boodschapkes gedaan. ’s Middags voor het leeuwendeel op de bank liggen slapen om ’s avonds naar mijn stamkroeg te fietsen voor de volgende play off wedstrijd van de LA Kings tegen de San Jose Sharks. Een onverwachte overwinning voor de Kings en de kroeg zat goed vol met Kings fans, wat leidde tot een mooie avond waarbij ik weer een heel stel nieuwe mensen heb leren kennen.

ZO 24: Eigenlijk heel de dag niks uitgevoerd. Nu ff dit verhaal afwerken en dan maar weer optijd naar bed. Als het goed is zitten we morgen op een nieuw systeem op het werk, dus kunnen we allemaal vollenbak aan de gang om dat in het gareel te krijgen.

Cheers,
The Naked Dutchman