A First Time For Everything - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu A First Time For Everything - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

A First Time For Everything

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

27 September 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Buiten de gebruikelijke rompslomp op het werk, had ik gelukkig weer wat tijd om wat leuke dingen te doen. Tevens hoorde ik afgelopen week weer uit verschillende hoeken dat mijn verhalen nog steeds gelezen worden, dus dat waardeer ik en zorgt er ook voor dat ik trouw blijf schrijven op deze site.

ZA 20 AUG: Poolparty bij een collega. Lekker middagje in The Valley van LA. Pool hangen, terrasje, bbqtje, etc.

ZO 21 AUG: Danny kwam met het idee om maar weer eens gaan brunchen met endless Mimosa’s. Altijd een goeie deal! Voor 15 dollar gegeten, gedronken en lam naar huis. Beetje American Football (pre-season) kijken de rest van de middag en dat was het wel voor de zondag.

MA 22 AUG: Na het werk ff een biertje gedaan met Rob bij Azar’s en de rest van de avond een beetje de was bijwerken.

DI 23 AUG: Hoog tijd voor een kappersbezoek en aangezien ik het hier zonder mijn oh zo geliefde Claudia moet doen, moest ik toch op zoek naar een nieuwe heldin/kapster… En die heb ik gelukkig gevonden. Aubrey, de vrouw van Tyler, heeft met een gelijkwaardige hoeveelheid liefde mijn kopke, of zeg maar gerust hoofd, geschoren.

WO 24 AUG: Een manager uit Breda was over en het wilde met me gaan eten, dus maar ffkes bij Zin’s geweest. Daarna nog een Happy Hour bij de Crown, dat was zeer gezellig!

DO 25 AUG: Ff spinnen na het werk en daarna na lange tijd weer eens gezellig met Isela gaan eten. Mijn eerste etentje bij een tentje waar ik al maanden naartoe wilde. The Old Place Cornell aan Mulholland Drive. Slechts een beperkt aantal dagen open en mede daarom was ik daar nog niet eerder geweest. De tent is ook zeer populair, aangezien de tent ramvol zat toen we daar aankwamen en ik natuurlijk niet gereserveerd had. Gelukkig hebben ze een wijnproeverij tentje recht naast het restaurant, dus daar maar ff wat wijntjes geproefd. Vervolgens naar het restaurant toen er plaats voor ons was. Supergaaf authentiek tentje met een geweldige beef stew! Dat was de eerste, maar zeker niet de laatste keer dat ik daar geweest ben!

VR 26 AUG: Teamevent en we gingen karten. Nou, zoals de meeste wel weten, ben ik echt een fantastisch langzame karter. Maar goed, altijd leuk om wat rondjes te rijden, tegen je baas aan te beuken, etc. Geheel tot mijn verbazing zat ik in de finale en toen ik na de finale de baan afliep bleek dat ik nog gewonnen had ook! En wie was er tweede, yep, idd, Rob. Op zijn verjaardag…. Tja, niet echt de beste carrière move, maar daar kan ik niet mee zitten. Mijn eerste racetitel is binnen! :)

ZA 27 AUG: Na wekenlang er naartoe geleefd te hebben, gingen Matt en ik voor het eerst in ons leven naar het paardenrennen. Locatie: Del Mar, door vele kenners genoemd als de mooiste racetrack van Amerika en misschien wel de wereld. Op tijd de trein gepakt om daarin 4 uur door te brengen tot we in Solano Beach waren, een paar mijl ten noorden van San Diego. Prachtig voorstadje, prima weer en op naar het Duindicht van de US. Eén van mijn favoriete eendaagse evenementen die ik heb meegemaakt in de US tot zover! Wat een geweldige entourage!! Ik weet niet wat het hem deed, maar ik denk misschien wel alles bij elkaar. De locatie, de historie van het spelletje, de diversiteit in de toeschouwers, hun kleding, passie en de diversiteit in de opties die je hebt in en om de racetrack, ronduit prachtig!! Zo mooi, dat ik met de camera in de hand, slechts één foto heb gemaakt… Haha. Ook zeker niet de laatste keer dat ik bij een evenement als dit aanwezig ben geweest, de planning voor het volgende bezoek aan de pony’s is al volop gaande! :)

ZO 28 AUG: De eerste keer Fantasy Football. Tja, hoe leg ik dat nou uit. Zeg maar dat je 22 spelers uit de eredivisie selecteert en die kunnen dan het gehele seizoen door punten voor je verdienen, alleen dan met American Football natuurlijk. Enorm groot in Amerika en natuurlijk zet iedereen zijn eigen divisies op om met vrienden te spelen en te kijken wie het meeste verstand heeft van het spelletje. Het begint met een draft en die hadden we deze ochtend, maar ja, dat ging niet helemaal goed, vanwege de internet connectie in de kroeg waar we verzameld hadden, dus dat moesten we later nog eens over doen.

MA 29 AUG: Na het werk ff gaan spinnen en vervolgens met Lauren en Tyler naar BJ’s geweest vanwege de iets wat tegenvallende werkdag.

DI 30 AUG: Ma, Bas & Ad jarig. Altijd een drukke en mooie dag! :) Allen nogmaals gefeliciteerd. Ik heb er in de avond één op gedronken bij Azar’s.

WO 31 AUG: Hapje eten met Jason bij Willy’s BBQ, dat was alweer lang geleden en erg gezellig. Daarna nog ff met wat vrienden wat gedronken bij LadyFace.

DO 01 SEP: Uit het werk ff wat gaan drinken met Rob, Dave en Dennis (mede-oprichter Amgen).

VR 02 SEP: Maar weer eens uit het werk naar Azar’s en nog ff bij Matt thuis langs om de vrijdagavond het weekend rustig te beginnen.

ZA 03 SEP: Voor de eerste keer vissen op de oceaan. Tjongejonge, wat sport. 6 uur ’s ochtends vertrekken, slecht weer, maar wel wat gevangen en het was best tof, dus dat ga ik nog wel een keer vaker doen. Hopelijk is de oceaan dan niet zo wild…

ZO 04 SEP: Huisje schoongemaakt en verder een rustig dagje bijkomen van de lange zaterdag.

MA 05 SEP: Laborday in de US, dus een maandagje vrij. Uitgenodigd bij Rob om de vis op te eten die we zaterdag gevangen hadden. Dat smaakte veel beter dan ik verwacht had, want toen ik die vis uit het water haalde dacht ik eigenlijk dat ie niet te vreten zou zijn. Haha. :)

DI 06 SEP: Uit het werk ff spinnen en ’s avonds een nieuwe poging voor de draft van het Fantasy Football. Deze keer gewoon iedereen in zijn eigen huisje, dus kwa internet ging het prima. Kwa draft wat minder, want de paar spelers die ik ken waren al snel door andere spelers ingepikt, dus heb ik inmiddels al 3 van de drie weken verloren. Haha. Ach goed, ik doe in ieder geval voor de eerste keer mee!

WO 07 SEP: Dagje relaxen en languit op de bank een filmpje gekeken.

DO 08 SEP: Opening night van het nieuwe American Football seizoen. De New Orleans Saints, Super Bowl winnaars in 2010, moesten op bezoek bij de regerend kampioen, jawel… The Green Bay Packers. Wij kijken op extreem groot scherm bij BJ’s met een man of 12 naar deze eerste wedstrijd.

VR 09 SEP: Maar weer een vrijdagavondje bijkomen van de donderdagavond, dus niks bijzonders gedaan.

ZA 10 SEP: Na ongeveer een maand, zat m’n maat Rinaldo alweer terug op de KL601 op weg naar LAX. Hij vloog samen met een andere collega uit Breda (Kamila), dus in de avond maar weer een hapje gaan doen bij Zin’s. :)

ZO 11 SEP: 10 jaar na 9/11, dus vooral veel ellende op tv. Ik heb deze dag Kamila rondgereden in LA waarna we de dag afsloten met een etentje bij Galletto’s.

MA 12 SEP: Het is weer zover, Monday Night Football (MNF). Traditie getrouw de eerste MNF bij Lazy Dog Café.

DI 13 SEP: Uitgenodigd voor een BBQ bij Robin & Cynthia. Robin is een collega, die samen met zijn vrouw en twee kinderen, dezelfde stap heeft gemaakt als ik, door ongeveer een half jaar terug van Amgen Breda naar Amgen Thousand Oaks te verkassen. In het begin heb ik hem nog een beetje geholpen en vandaar dat hij me graag over wilde hebben voor een BBQ.

WO 14 SEP: Aangezien er nogal wat mensen uit Breda over waren, hadden we een Dutchie Diner bij Farfalle. Daarna nog ff koffie gedronken bij Lisette en Jeroen.

DO 15 SEP: Donderdagavond zoals wel vaker de leukste avond van de week, aangezien we maar weer eens naar de Canyon Club gingen. Helaas waren de Spazmatics niet komen opdagen, maar desalniettemin hadden Rinaldo, Allyson, Kamila, Matt Jones en ik het prima naar onze zin!

VR 16 SEP: Uit het werk ff een pintje bij Azar’s maar de rest van de avond weer bijkomen van de donderdag.

ZA 17 SEP: Rob had geregeld dat ik mee kon naar een College Football wedstrijd. USC speelde in LA tegen de school van Dave. Kortom, ik kon weer met de bobo’s mee op stap en we hadden het weer prima naar onze zin. 7 man sterk ’s middags indrinken, wedstrijdje kijken in het vroeg van de avond en daarna DownTown LA in om nog ff af te borrelen. Prachtige eerste College Football ervaring!! :D

ZO 18 SEP: Enorm lamme zondag. Ochtendwedstrijd American Football gekeken vanaf mijn oh zo comfortabele bank. Middag wedstrijd gekeken met Tyler, Matt Jones & Rinaldo bij Lazy Dog. Avond wedstrijd gekeken bij Matt, waarna Tyler, Matt en ik nog ff bij Rob langs gingen om de avond vakkundig af te sluiten in de hottub. Typisch California en een typisch relax zondagje.

Tot zover mijn update voor nu, ik lig nog een beetje achter, wat niet voor de eerste keer is, maar gelukkig heb ik nu weer een stukje ingehaald. Foto’s volgen later. Later ook weer meer ervaringen uit verschillende plaatsen in de US… Stay tuned!! Of volg me op FaceBook ;) :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 67128

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: