Plat Gils verleer je nooit! - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Plat Gils verleer je nooit! - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Plat Gils verleer je nooit!

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

16 Januari 2012 | Verenigde Staten, Westlake Village

Het jaar 2011 zit erop. En inmiddels zijn we al een paar weken aan de gang in 2012. Volgens sommige het laatste jaar in ons bestaan, maar ik denk dat ze in de tijd van het uitvinden van die kalender gewoon geen zin meer hadden om verder te tellen, dus maak je vooral niet druk mensen. :)

Alvorens jullie een update te geven over mijn verblijf in het goeie ouwe Gilze en omstreken wil ik toch nog ff terug blikken op het afgelopen jaar. 2011, mijn eerste volledige jaar in SoCal en ook weer verre omstreken. In het begin van het jaar kon ik al wel zeggen dat ik prima gesetteld was in mijn appartementje en op het werk, dus de pret en kon al snel beginnen. Tripjes door heel California (Santa Barbara, San Diego (3x), San Francisco (2x) en Mammoth (2x), Kings Canyon National Park) waren allemaal redelijk tot zeer succesvol.
Ook heb ik in dit jaar leren skiën, nou ja, leren skiën… Ik ben daar nog druk mee bezig, maar mijn eerste lessen waren in Vail, Colorado. Dat is na Aspen zeg maar het meest bekakte skidorp op aarde, dus ik denk dat ik straks met de Nederlandse balletjes in een Europese skilift lekker mee kan buurten. :P
Daarnaast ben ik ook nog in wat andere Staten van Amerika geweest en ook nog twee andere landen aangedaan, wat het totaal aantal bezochte staten op 7 brengt en hopelijk kan ik daar komend jaar nog een paar aan toevoegen. Ik heb voor de gein ook maar eens op een rijtje gezet in hoeveel landen ik minimaal één overnachting heb doorgebracht en met de toevoeging van Mexico en Canada kwam ik op 15 landjes, zonder ons kleine kikkerlandje dan natuurlijk.
Mexico was voor een vrijgezellenfeest in Cabo San Lucas en Canada was voor mijn zomervakantie, die startte in Vancouver en vervolgens doorging naar Seattle en Portland. Oh en nou vergeet ik nog bijna te melden dat ik natuurlijk ook nog 4 keer in Las Vegas, Nevada ben geweest dit jaar. Tja, gelukkig heb ik daar de foto’s van. :D
Ook het bezoek van Stefan Verhoosel en zeker het bezoek van m’n pa en zus waren hoogtepunten! Al met al, kijk ik met veel plezier terug op 2011 en was het gemis van mijn familie en vrienden ruimschoots gecompenseerd door alle ervaringen die ik heb opgedaan en dingen die ik gezien heb.
Maar de tijd van terugkijken is voorbij, nu is het 2012 en is het zaak de kunstjes te herhalen. Nou ja, herhalen, ik kan beter zeggen het succes te evenaren of verbeteren. De eerste plannen voor het nieuwe jaar zijn geschetst, dus ik heb het volste vertrouwen dat het ook gaat lukken, maar daarover zal ik jullie natuurlijk gedurende het jaar van op de hoogte houden.

Vrijdag 16 december vloog ik naar Amsterdam. Na een heel jaar vol met de Engelse taal, waarbij ik ook regelmatig merkte dat ik in het Engels droomde, was ik benieuwd of ik nog wel een beetje fatsoenlijk Nederlands kon praten. Dus onderweg in het vliegtuig maar wat Nederlandse films gekeken en een Nederlands boekske gelezen om erin te komen. Maar eenmaal aangekomen bleek dat je plat Gils niet snel verleerd. En das maar goed ook! :)

Zaterdagavond maar meteen goed op stap als anti-middel tegen de jetlag en lekker ouderwets mauwen tegen barpersoneel en de pizzaboer. Zondag ook weer lekker ouderwets op de tribune bij Willem II, kwa voetbal beleving niet veel veranderd, maar kwa voetbal wel, haha. Ik kon er nog wel één die in het rood-wit-blauw speelde maar dat was het dan ook wel echt. En we speelden tegen een tegenstander waar ik nog nooit van gehoord had, Cambuur Leeuwarden. Bleek dat we gedegradeerd waren, maar ja, dat maakte de sfeer en niet minder om. Verder wat gewerkt vanuit Breda de week voor kerst en wat etentjes en borreltjes gehad. Vrijdag nog ffkes bij de Tilburg Trappers geweest. Weer meer zitten buurten dan naar hockey gekeken, ook nog niet veel veranderd dus. Daarna was het tijd voor kerst, kerstavond bij m’n zus, 1e kerstdag onder de hoede van pa en ma, met meer dan prima cadeaus! En 2e kerstdag met de familie Krijnen – van de Sande. Daarna op naar Oberhausen met de familie voor twee dagen shoppen, wat ook zeker wel gelukt is, om vervolgens weer eens naar good old Tilburg af te reizen om bij te praten met Roel en Jeroen. Volgende dag maar weer terug naar Duitsland en deze keer het door mij oh zo geliefde Düsseldorf! De Altstadt, Killepitch, Snitzel, DEG Metro Stars en het Altbier gingen er allemaal weer prima in. Een mooie afsluiter van 2011. :D

De dag erna, oudejaarsdag, terug naar NL, wat slapen, nog een pintje van het ouwe jaar bij Ad (aangezien tradities blijven) en tijdens oudejaarsavond na moeders kost thuis nog wat pintjes gedronken en spelletjes gespeeld. Ging ook weer goed, zeker toen de champagne na 12 uur om de hoek kwam kijken. Toen het feestje thuis op een einde liep op naar Den Door om daar maar eens verder te gaan kwallen. Ging me weer redelijk goed af tot ik rond een uur of half 5 het toch echt wel gehad had. Nieuwjaarsdag werd ik om 3 uur wakker en na gedoucht en ontbeten te hebben was het een uur of 4 en toen ik buiten keek was het eigenlijk al donker. Tja, toen dacht ik wel ff dat ik het echt niet erg vond om weer terug naar LA te gaan. Niet dat de dagen hier veel langer zijn, maar je ziet op zijn minst elke dag wel iets van de strakblauwe hemel, alwaar ik in Nederland na 2 weken, het toch wel lichtelijk gehad had met die grijze massa boven mijn hoofd. Maar goed, niet te lang over nadenken, want de volgende traditie stond op het programma. De Nieuwjaarsborrel bij d’n Ad. Gelukkig was ik de volgende dag nog vrij om een beetje bij te komen. ’s Avonds een etentje met Jettie, een oud-collega en inspiratiebron om in het buitenland te gaan werken. Erg leuk om weer ff bij te praten en ma goed nieuws, die werkt tegenwoordig weer in Nederland. :)

Vervolgens weer wat werken vanuit Breda en nog wat etentjes en borrels in de avonden. Vrijdag nog ff naar het ijshockey en wat afpinten bij Den Door. Zaterdag nog ff koffie drinken bij mijn oude huisbaas, ff naar Loon op Zand om de nieuwe aanwinst van Liesbeth te aanschouwen en ff naar Oma om gedag te zeggen. ’s Avonds nog een laatste avondmaaltje goeie kost van ons moeder, want dat smaakt toch altijd nog het beste! Om vervolgens de trip af te sluiten met een zeer gezellig afscheidsborrel bij Den Door. Misschien wel de laatste…, maar dan was het in ieder geval een goeie! Dank aan Adje en alle aanwezigen!

De volgende ochtend veel te vroeg naar Schiphol en met een gepast brokje in de keel weer afscheid genomen van Pa en Ma. Al met al weer een prima tripje terug naar Nederland. Ik heb er enorm van genoten en wil jullie allemaal bedanken voor alle gezelligheid!
In volgorde van verschijning (ongeveer): Pa, Ma, Zus, Wout, Inge, Bas, Claudia, Koen, Evelien, Ruben, Ad, Ria, Bart, GC De Leste, Kameraden bij Willem II (Lauran, Ronald & Patrick), Ome Wim, Tante Jolanda, Kim, Manon, Michel, Ingrid, Rob, Jitske, Finn, Corien, Marcel, Remco, Stan, Amgen collega’s ABR (in het bijzonder Sabine), Luuk, Esther, Teun, Jorrit, Anouk, Gijs, Wendy, Roel, Jeroen, Bas, Judith, Jeroen, Gijs, Maria, Jettie, Ome Age, Tante Marijke, Jochem, Hannah, KNPPB & Pink Rally, (Hans, Jeroen, Gijs, Arjan en Jaap), Geert, Michelle en Liesbeth.
ALLEMAAL HARTELIJK BEDANKT VOOR EEN PAAR MOOIE WEKEN IN GILZE, NOORD BRABANT, NL, EO

ZO 08 JAN: In het vliegtuig weer 4 films gekeken (Moneyball aanrader) en wat gelezen alvorens ik weer terug aankwam op LAX, Shuttle service in en rond 2 uur was ik thuis. Koffertje maar meteen uitpakken, douchen en ff langs Matt Jones en zijn familie om hun gelukkig Nieuwjaar te wensen. Daarna naar Rob en zijn gezin om daar hetzelfde te doen, mee te eten, wat bier te drinken en Rob vond ook dat we in de hottub moesten om met een warm onthaal in SoCal te starten voor het nieuwe jaar. Ik was dus weer helemaal terug. :D

MA 09 JAN: Eerste dagje terug op het werk, dus maar een beetje rustig aan gedaan. Tussen de middag ff lekker gaan spinnen. ’s Avonds een paar biertjes bij The Crown om Tyler zijn verjaardag te vieren, maar op tijd naar bed om mijn jetlag optimaal te benutten.

DI 10 JAN: Op tijd uit de veren, meetings van 7 tot 3, toen maar weer de Amgym in om te spinnen. Daarna ff bij Azar’s mijn prijs van de football poule opgehaald. Tweede plek in het seizoen, plus nog een week gewonnen terwijl ik in Nederland zat, bracht me een mooie 1200 dollar.

WO 11 JAN: Lange werkdag van 7 tot 6. Avondje bankhangen en optijd naar bed.

DO 12 JAN: Afscheidsfeestje deel 1 van Roger (alias Yeah Man). Na al een paar maanden zijn eigen kroeg begonnen te zijn, stopt ie nu toch maar met werken bij Amgen en dat moest gevierd worden.

VR 13 JAN: Afscheidsfeestje deel 2 van Roger. Rob was de dag ervoor nog in Palm Springs voor een meeting, dus die vond dat we donderdag nog eens dunnetjes over moesten doen, maar dan zodat hij er wel bij kon zijn.

ZA 14 JAN: Bij Cisco’s American Football gaan kijken met Danny. Redelijk kansloze dag vol met alcohol, taxi’s en verschillende kroegen/restaurants in de omgevingen.

ZO 15 JAN: Zaterdag was slechts de pre-party voor Danny zijn verjaardag. Dus vandaag naar Pickwicks de Green Bay Packer bar in The Valley, helaas verloren ze, dus werd Danny zijn verjaardagscadeau ontnomen, maar we hebben er alsnog een prima dag van gemaakt in Hollywood waar het feest doorging. Gelukkig was ik de bob, dus heb ik een deel van de club veilig thuis af kunnen zetten.

MA 16 JAN: Nog een dagje vrij om bij te komen en dat was wel nodig ook. Niet vanwege de alcohol op zondag, maar meer dat van maandag en de slechts 5 uur slaap van zondag op maandag, was ik wel blij dat ik het nog een dagje rustig aan kon doen. Beetje wassen, boodschappen doen, koffie drinken en deze update schrijven. Lekker lam dagje, morgen weer werken. Nou ja, maar weer rustig aan beginnen denk. ;)

Tot zover, je leest wel dat ik er alweer helemaal in zit hier in SoCal. Komende week maar eens gaan kijken naar mijn reisschema voor het nieuwe jaar en wat leuke tripjes gaan plannen. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte! :)

Ennu houdoe hè! Want plat Gils verleer ik nooit!

  • 17 Februari 2012 - 20:17

    Edwin:

    Hey Ton,

    Net na carnaval (jaja!!) kom ik naar LA (El Segundo). Kunnen we nog wat afspreken dan? Ziet ernaar uit dat we er slechts 4 dagen zijn. (resp. 27-02 t/m 01-03). Laat ff wat weten, lijkt me wel leuk om wat af te spreken.

    Grt Edwin

    ewvangils@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 67125

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: