It’s All About Sports - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu It’s All About Sports - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

It’s All About Sports

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

20 November 2011 | Verenigde Staten, Westlake Village

Hallo, hallo, daar ben ik weer. Het is wederom weer een tijdje geleden dat ik jullie een update heb gegeven. Zodoende lig ik weer een maandje achter, dus ik zal eens kijken hoever ik met deze update kan komen.
Na mijn reismaandje sep/oct voor het bezoek aan twee American Football wedstrijden en sportstad Vegas (als je gokken als sport beschouwd;)) zit ook deze update weer vol van sport. Aangezien het honkbal seizoen op zijn eind liep, het ijshockey seizoen weer begonnen is, het American Football seizoen nog in volle gang is en de NBA volop in het nieuws was, maar dan meer in een negatieve zin, aangezien de miljonairs (de spelers) ruzie hebben met de biljonairs (de clubeigenaren). Ze zijn er niet uitgekomen, dus moeten ze zich een jaartje vermaken zonder dat balletje in het net te gooien.

WO 12 OCT: Uit het werk ff naar Azar’s om Rob’s Saint Louis Cardinals te zien.

DO 13 OCT: Kort Happy Hourtje na het werk en de rest van de avond een beetje relaxen om nog maar wat bij te komen van mijn tripjes.

VR 14 OCT: Het ijshockey seizoen is begonnen en de LA Kings waren nog niet in LA, maar op de terugreis van de wedstrijden in Stockholm en Berlijn, speelde ze in en tegen Philadelphia. Natuurlijk deden mijn vrienden Bob Miller en Jim Fox weer verslag op Fox Sport West. Rinaldo kwam meekijken en bracht een prima afhaal maaltijd mee. Wijntje erbij en de Kings zorgden voor het slotstuk door de Flyers te verslaan in overtime. :)

ZA 15 OCT: Het fietsseizoen is hier ook nog niet voorbij, dus vroeg op en op het fietske met Rinaldo naar Jason. Daar stonden naast hem nog twee andere notoire klimgeiten te wachten en daar gingen we dan de Santa Monica Mountains in. Deze keer stond Piuma Road op het programma. Een klim van zo’n 6 kilometer waarin je 500 meter aan hoogte wint. Redelijk zwaar dus. Aangezien het hier verder ook geen meter vlak is kwamen we op ongeveer een volle kilometer aan gewonnen hoogte over een rit van zo’n 65 kilometer. ’s Avonds was het pumpkin party bij de Jason en Julie ter gelegenheid van Halloween.

ZO 16 OCT: Na al het reizen was dit de eerste gelegenheid om weer eens Football te kijken bij Pickwicks. De Green Bay Packer bar in The Valley. ’s Middags een tukkie gedaan en ’s avonds bij Rob thuis de Cardinals gekeken en nog ffkes relax in de hottub gezeten om het weekend af te sluiten.

MA 17 OCT: MNF, maar ik had zo’n berg was, dat ik dat toch echt moest doen. Dus had ik m’n Football vrienden maar uitgenodigd om bij mij thuis te komen kijken.

DI 18 OCT: Jaja, de openingswedstrijd in het Staples Center in DownTown LA en mijn Kings speelden tegen niemand minder dan Rob’s St. Louis Blues. Dus wij met de hele buts naar LA en de Kings maakte er een oorwassing van voor de Blues. 5-0 was de eindstand en zodoende kreeg Rob ook het nodige commentaar op zijn foeilelijk Blues shirt. :P

WO 19 OCT: Uit het werk een rondje gaan fietsen in en om TO & Westlake.

DO 20 OCT: Na het werk met Danny en Tyler naar Azar’s om de Cardinals aan het werk te zien. Die waren inmiddels doorgedrongen tot de World Series. Tegenstander de Texas Rangers, van oud eigenaar George W. Bush. Nou ik was al voor de Cardinals maar toen ik dit te weten kwam en ik hem ook nog de openingspitch zag gooien voor deze wedstrijd was het helemaal duidelijk! St. Louis moest winnen. Helaas lukte ze dat deze wedstrijd niet en zodoende kwamen ze achter in de best of 7 series met 3-2.

VR 21 OCT: Lam vrijdagavondje, beetje boodschappen doen en verder niks bijzonders.

ZA 22 OCT: ’s Ochtends weer een rondje fietsen en daarna op naar twee kinderverjaardagen. De laatste bij Matt Jones, voor zijn dochter. Zijn uiterst aantrekkelijke schoonzus was er ook en Matt zorgde voor voldoende alcoholische versnaperingen. Prima middag/avondje. :)

ZO 23 OCT: Matt en ik hadden afgesproken om naar het paardenrennen te gaan. Deze keer was het in Santa Anita Part, in East Pasadena. Ik had op internet een deal gevonden met lunch, valet parking, turfclub toegang, etc. Wij in pak die kant op en het was weer een prima ervaring. Wederom een 2 a 3 tientjes gewonnen, een hoop interessante mensen gezien en een hoop lol gehad. ’s Avonds Game 7 van de World Series gekeken aangezien de Cardinals de stand zaterdag gelijk hadden getrokken in een regelrechte triller was de laatste wedstrijd redelijk snel beslist en zodoende konden Rob’s Cardinals zich World Champion noemen van dit baseball jaar. Ja, je leest het goed, ze denken hier nog steeds dat er een wereldkampioen kan zijn, ook al heb je alleen maar Amerikaanse teams. Maar goed, ik laat ze maar in die waan ;)

MA 24 OCT: Hapje eten bij Outback met een bende Nederlanders die uit Breda over waren en daarna nog ff het laatste stukje van MNF meepakken bij BJ’s met Deanna en Danny.

DI 25 OCT: Weer op naar Staples Center. Deze keer met Matt om hem kennis te laten maken met hockey. Helaas verloren ze met 3-0 van de New Jersey Devils, maar desondanks een prima avond.

WO 26 OCT: Avondje lammen.

DO 27 OCT: Tijdens het weekendje in San Francisco liepen we bij de H&M naar binnen en zagen we wat brillen liggen die leken op de bril van Matt Jones. Tyler en Danny kwamen met het geweldige idee om een Matt Jones Day te houden. Wij die brillen gekocht en deze heel de dag op het werk op onze kop gehad en ’s avonds naar de kroeg met een man of tien inclusief Matt Jones zelf. Iedereen vond het prachtig en wij liepen heel de dag voor joker, maar goed, het was het meer dan waard. Check zeker ff de foto!

VR 28 OCT: Zeer interessante dag op het werk. Aangezien een collega het een beetje verkloot had als planner van het beste medicijn van Amgen voor de toekomst werd ik gevraagd om het per direct over te nemen. Zonder enige overdracht aangezien madame zich ziek had gemeld voor een maand. Maar goed, mijn nieuwe ‘hobby’ heet dus AMG145 en ik ben er maar al te druk mee. ’s Avonds een lam vrijdagavondje om bij te komen van de redelijk heftige donderdagavond.

ZA 29 OCT: Tyler en Aubrey hadden kaartjes geregeld voor UCLA tegen CAL. Plaats van handeling de Rose Bowl in Pasadena. Stadion wat ik nog kende van het WK voetbal in 1994 wat gehouden werd in de USA. We waren zo’n uurtje of 4 voor de wedstrijd bij het stadion om ook bij het echte Amerikaanse tialgaten te zijn. Wat dit is, is moeilijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat iedereen met zijn wagen naar de parking bij het stadion komt en een hoop BBQ’s, eten en drinken meeneemt. Het gevolg is dus gewoon een soort van broekhovense BBQ. Enorm gaaf om dat mee te maken, de Rose Bowl te zien en de wedstrijd was ook zeer goed. Volgens de kenners zou CAL makkelijk moeten winnen van UCLA, maar gelukkig was UCLA heer en meester! :)

ZO 30 OCT: In de morgen weer een rondje fietsen, maar dit ging niet van harte na de vele alcohol de dag ervoor. In de middag Football gekeken met Tyler en Rob bij Azar’s en ’s avonds thuis de LA Kings gekeken.

MA 31 OCT: Na de eerste dag AMG145 op vrijdag, bleek op maandag dat we bijna zonder medicatie zaten op verschillende studies en ook vrijwel zonder voorraad op de halffabricaten om de medicatie te maken. Hartelijk dank aan mijn voorgangster, dit was een lange dag. Daardoor viel MNF een beetje in het water. De eerste helft gemist en de tweede helft met Danny gekeken bij Azar’s, alwaar m’n favoriete serveerster (Korryn) een wel heel sexy pakje aan had ter gelegenheid van Halloween. Helaas heb ik er geen foto van, maar echt heel veel stof had ze niet om het lijf zullen we maar zeggen. :P

DI 01 NOV: Wederom een lange dag op het werk, maar uit het werk met Rob ff naar de soft opening van The LAB, dit is een nieuwe kroeg in het dorp. En wel, de kroeg van Roger (yeah man) Bott! Mooi tentje waar hij het bier brouwt en door zijn 7 maanden in Breda, brouwt ie verdomd goed bier!

WO 02 NOV: Gewerkt tot een uurtje of 9 en daarna ff langs The Crown omdat Dennis (mede oprichter van Amgen) zijn 60ste verjaardag vierde.

DO 03 NOV: Dit keer was het de officiële opening van The LAB, dus wij met een hele club daar naartoe om Roger te steunen en van zijn biertjes te genieten.

VR 04 NOV: Vrijdag is tegenwoordig was avond geloof ik, haha. Ik ben toch bek af na een week werken en dan kan ik op vrijdag avond mooi de was doen en op tijd naar bed.

Tot zover mijn update. Ik zal hopelijk snel weer wat tijd maken om mijn weblog helemaal bij te werken. Kijk ook ff naar de foto’s bij de vorige update, je begrijpt wel waarom ;)

Have a good one!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 67123

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: