Because It’s The Cup! - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu Because It’s The Cup! - Reisverslag uit Westlake Village, Verenigde Staten van Tony Beijsterveldt - WaarBenJij.nu

Because It’s The Cup!

Door: BalaTony

Blijf op de hoogte en volg Tony

07 Mei 2012 | Verenigde Staten, Westlake Village

Helaas, ik moet jullie teleurstellen. Dit wordt echt mijn saaiste update ooit. Het is namelijk de update van april en in april beginnen de play offs voor de Stanley Cup. Voor degene die geen idee hebben wat de Stanley Cup is, dit is ongeveer de lelijkste beker op deze planeet die je wint als je de Amerikaans/Canadees hockey kampioen wordt. En dan hockey op ijs en met een puck, niet dat getrut met een te kort stokje op kunstgras. :)

MA 02 APR: Uit het werk ff een biertje gedaan met Danny bij d’n Azar’s. Voor de rest een rustig avondje.

DI 03 APR: Frustrerend dagje op het werk, dus om 4 uur het pand verlaten en maar ff een tukkie gedaan. Daarna op het gemakje gekookt en de herhaling van Barcelona tegen AC Milaan gekeken, mijn eerste pot voetbal van het jaar.

WO 04 APR: Uit het werk, zoals wel vaker, naar d’n Azar’s, maar het was zo gezellig, dat we maar besloten om sushi te gaan eten, dat werd dus een avondvullend programma.

DO 05 APR: Om 2 uur ’s middags richting Camarillo gereden om bij een belasting mannetje mijn belasting aangifte te laten opmaken. Daarna lekker op tijd thuis, gekookt en de LA Kings tegen de San Jose Sharks gekeken. Helaas met 6-5 verloren, maar goed, met de huidige kennis in pachthebbende, geen probleem. :P

VR 06 APR: Wederom maar een keer op tijd gestopt met werken om op de velo te stappen en nu richting Camarillo te fietsen met Rinaldo en Jason om naar Jason en Julie’s nieuwe huis te gaan kijken. Zware tocht, gelukkig bracht Jason ons terug naar TO.

ZA 07 APR: In de vroege morgen naar Rinaldo voor een fitness work out in zijn appartementen complex. Daarna weer een keer naar de pony’s met 40 duizend anderen naar de grootste dag op Santa Anita Race Track, de Santa Anita Derby. Erg lekker weer, mooi evenement, biertje, the works!

ZO 08 APR: Wassen, skypen en in de avond een Paas-diner bij een collega.

MA 09 APR: Uit het werk naar Beverly Hills voor een etentje bij een goeie Italiaan.

DI 10 APR: Met de hele buts uit het werk een biertje bij d’n Azar’s. Verder een lam avondje.

WO 11 APR: Eerste play off wedstrijd van de Los Angeles Kings tegen de Vancouver Canucks een verrassende, maar welverdiende 4-2 overwinning was het prima eindresultaat van de avond.

DO 12 APR: Uit het werk thuis de St. Louis Blues tegen San Jose zitten kijken. San Jose won deze pot in de tweede overtime met 3-2.

VR 13 APR: Danny kwam over om de tweede play off wedstrijd te kijken. Opnieuw een klikkende 4-2 overwinning in en tegen Vancouver was het eindresultaat wat gevierd moest worden, dus op naar Bogie’s alwaar het weer als vanouds cougar bal was.

ZA 14 APR: Lam dagje. Aan het eind van de middag ff bij Matt langs geweest en daarna nog ff naar Rob om zijn St. Louis Blues te zien spelen en de avond af te sluiten op zijn Californisch… In de hottub met een biertje.

ZO 15 APR: Totaal hockey dagje. 9 uur: NAS @ DET 3-2. 12 uur: PIT @ PHI 4-8. En ’s avonds met de hummer limo naar Staples Center, alwaar de eerste thuiswedstrijd in de play offs plaatsvond, van onze jongens. Dat was wel ff een fantastische ervaring zeg! Nondejen, het dak ging eraf en met een zeer solide 1-0 overwinning gingen we met een 3-0 voorsprong in de series, terug de limo in naar huis. :)

MA 16 APR: Bij thuiskomst lag een enveloppe van de Deutsche Post in mijn brievenbus. Na twee seconden nadenken veranderde mijn licht gefronste wenkbrauwen in een grote glimlach. De uitnodiging voor het huwelijksfeest van Jettie en Dirk. Ik hoop dat ik erbij kan zijn!

DI 17 APR: Weer eens thuis gekookt, jaja, ik ben echt wel goed bezig. En Chicago – Phoenix gekeken.

WO 18 APR: Met een mannetje of 6 de tweede thuiswedstrijd van de LA Kings gekeken bij The Crown. Helaas met 3-1 verloren, maar toch een gezellige avond gehad.

DO 19 APR: Sorry Wout, deze avond bij mijn baas Rob, zijn St. Louis Blues de series zien winnen tegen jou geliefde San Jose Sharks. Little Joe en de mannen speelden niet zoals we ze ooit hebben zien spelen en moesten hun meerdere erkennen in de Blues.

VR 20 APR: Na al dat koken, werd het toch wel weer tijd voor een avondje uit eten, dus naar Zin’s aan het Westlake om de week af te sluiten.

ZA 21 APR: In de vroege morgen bij Matt’s dochter en mijn grootste fan, Kira, gaan kijken naar haar voetbaltraining. Ze vond het prachtig. Niet alleen dat ik kwam kijken, maar ook de bloemen die ze tussen het gras uittrok om vervolgens aan haar pa of mij te geven. Van voetbal kwam dus weinig terecht.
Verder een rustig dagje om ’s avonds met een hele buts Nederlanders die in TO waren en wat lokale vrienden / neon-brothers bij The LAB wat te gaan eten en goede biertjes te drinken.

ZO 22 APR: Weer een volledige hockey dag. ’s Ochtends twee potten thuis gekeken en ondertussen wat gewassen. Daarna bij Rob onze jongens de series zien winnen in Vancouver. Dat had ik vooraf absoluut niet verwacht, maar ik kan niet zeggen dat het gestolen is ofzo. Ze waren gewoon de betere ploeg en wonnen de series eenvoudig met 4-1.

MA 23 APR: Dagje bijkomen van het weekend en administratie bijwerken.

DI 24 APR: Nog steeds een bende mensen uit Breda over en dus ’s avonds met ze gaan eten.

WO 25 APR: Uit het werk een afscheidsborrel van een collega en daarna door naar een project borrel. Niet dat ik aan dat project had gewerkt, maar omdat alle mensen uit Breda waren uitgenodigd werd ik ook uitgenodigd. Een beetje als bruggenbouwer denk, nou ja, prima. Dat heb ik dan ook maar gedaan door na de borrel een prima etentje te regelen bij Galletto’s.

DO 26 APR: Wat volk over om de NFL draft te kijken. Ik heb dus eerst naar iets typisch Amerikaans gekeken en daarna heb ik hun naar iets typisch Brabants laten kijken. New Kids Turbo. Was lachen! :)

VR 27 APR: Teamevent Bowling in Camarillo. Nou, ik vind bowlen al mwa mwa en toen ik die hal binnenliep was ik er eigenlijk al klaar mee. Wat een gribuszooi zeg! Nou ja, maar gewoon leuk mee gedaan en toen het gelukkig gedaan was de kroeg in met een deel van de ploeg en poolen, kijk dat was een stuk leuker.

ZA 28 APR: Skypen, spinnen en een goeie lunch bij Rinaldo. ‘s Middags de Washington Capitals tegen de New York Rangers gekeken en ’s avonds naar Rob voor de strijd tussen zijn trots de St. Louis Blues tegen zijn families en mijn team, de Los Angeles Kings. Prima 3-1 overwinning voor LA en de enige manier om dat te vergeten was volgens hem om te schieten. Dus de luchtbuks kwam uit de kast en ik moet zeggen, ondanks dat ik totaal niet van de geweren ben ofzo, dat een luchtbuks toch wel geinig is. Beetje op blikjes knallen is best lachen.

ZO 29 APR: Ja, je raad het nooit, er waren nog steeds mensen vanuit Breda in TO en die zouden Rinaldo en ik mee nemen naar de Santa Ynez Valley voor wat wijnproeverijen. Dus een goede bodem kon geen kwaad en zodoende was Rinaldo al op tijd bij mij voor een stevige brunch. Daarna de mooie rit naar de Santa Ynez Valley wat een prachtig gebied is en waar de kwaliteit van de wijn van hetzelfde kaliber is. Prachtig dagje met dito weer.

MA 30 APR: Koninginnendag, dus in het oranje naar het werk. Tja, dat dan weer wel. Maar goed, ’s avonds weer de clash gekeken tussen St. Louis en LA. Opnieuw was LA de bovenliggende partij en was een 5-2 overwinning het eindresultaat. Wederom werden de eerste twee uitwedstrijden van de serie gewonnen. Een prachtig resultaat natuurlijk, nou ja, behalve voor Rob dan. :P

DI 01 MAY: Na het werk ff spinnen, daarna ffkes gegeten bij Rinaldo.

WO 02 MAY: Rustig avondje hockey kijken en bankzaken doen.

DO 03 MAY: Lange dag op het werk om vervolgens met Danny bij d’n Azar’s de LA Kings met 4-2 te zien winnen en dus alweer met 3-0 voor te zien komen in hun serie.

VR 04 MAY: Na het werk een afscheidsborrel voor een collega die voor 3 maanden naar Dublin gaat om daar voor Amgen te werken. Geen paniek lieve mensen, deze opdracht is niet geschikt voor mij, maar mocht daar ooit een opdracht komen die wel voor me geschikt is, dan probeer ik natuurlijk vooraan te staan. Ik weet namelijk hoe het er in Dublin aan toe gaat en ook Teun en Wout weten daar alles van, dus vraag ze maar waarom indien je het wilt weten. :)

ZA 05 MAY: Ontbijt gehaald en daarna maar weer eens de fiets op, aangezien het weer nu zo goed was (25 graden), dan kun je het bijna niet maken om niet op de fiets te stappen. Dus 62 kilometer door de bergen hier. 27,5 per uur over, niet slecht voor een bergetappe, maar ik kon wel voelen dat het alweer even geleden was dat ik op de fiets gezeten had, want de rest van de middag moest ik toch echt bijkomen op de bank. Toen het weer redelijk ging, moest ik natuurlijk aan de welverdiende beloning. Danny en een andere maat van me zaten al bij The Crown, dus ik sloot netjes aan voor een pintje en de viering van Cinco De Mayo. Een Mexicaanse feestdag die alleen in de US wordt gevierd en niet Mexico zelf. Ja, vraag me ook niet waarom, maar goed, gelukkig hebben we de foto’s nog…
’s Avonds nog ff gaan eten bij The Old Place Cornell in de Santa Monica Mountains in Malibu. Dat blijft ook een prachtige tent in de middle of nowhere. De tent ruikt naar hout, verbrand hout, wijn en vlees. Nou ja, wil je nog meer. :)

ZO 06 MAY: Het was weer een grote dag in mijn verblijf hier. De LA Kings speelden de vierde wedstrijd in de tweede ronde van de play offs en wij hadden weer kaarten, dus op naar DownTown LA. Tot mijn grote vreugde werd St. Louis vakkundig aan de kant gezet en wonnen de LA Kings voor het eerst in hun historie een play off serie met 4-0. Een sweep zoals ze dat hier noemen. :) Niet de mooiste wedstrijd, maar daar waren zowel onze jongens, als de toeschouwers niet voor gekomen. Er moest gewoon gewonnen worden en dat deden ze.
Na de laatste twee jaar in de eerste ronde van de play offs te zijn uitgeschakeld, staat nu geheel tegen de verwachting de nummer 8 van de Western Conference van het reguliere seizoen in de Western Conference Finals. En dat na de nummer 1 en 2 uitgeschakeld te hebben. De Western Conference Finals, iets wat de LA Kings voor het laatst gelukt is in 1993, het jaar dat ze ook de enige keer in de historie de Stanley Cup Finals hebben bereikt. De Phoenix Coyotes zullen de tegenstanders zijn, maar het zal pas beginnen als de andere series zijn afgelopen. Ik ben zeer benieuwd en geniet door de goede resultaten nog meer van de play offs dan andere jaren. De slogan van LA dit jaar is “Time Is Now”. We hebben er het hele jaar wat lacherig over gedaan, maar goed, je weet het maar nooit, ze lijken best wel degelijk nu. Ook de slogan van NBC is dit jaar heel cool. De bijbehorende commercials zijn ook prachtig mooi, kijk maar eens naar de volgende twee:
Mocht je nog geen hockey fan zijn dan wordt je het wel op basis van deze:
http://www.youtube.com/watch?v=z3YhJo7x1ww&feature=relmfu

En natuurlijk mag deze van onze LA King niet ontbreken. “Because he might be a King, but he wants to be a champion”:
http://www.youtube.com/watch?v=aCwYZuglhfM

MA 07 MAY: Dit verslag gisteren geschreven, maar vandaag geplaatst en nog ff wat fotootjes erbij gezet. Om de week rustig te beginnen.

Tot zover weer een update vanuit Los Angeles, een stad die voor het eerst in zijn historie, de Lakers, de Clippers (NBA) en de Kings in de play offs heeft. Hopelijk blijft dat nog evenzo… Ik ga vast dromen van een game 6 overwinning in de Stanley Cup Finals van de LA Kings in Staples Center en dat ik daar dan bij mag zijn…

“Because It’s The Cup!”

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westlake Village

Tony

Actief sinds 14 Mei 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 67138

Voorgaande reizen:

25 Juli 2010 - 30 November -0001

Once in a lifetime

Landen bezocht: